Lucrarea "Ghent Altarpiece", realizată de fraţii Jan şi Hubert Van Eyck în secolul XV, a beneficiat de o transformare majoră, potrivit independent.co.uk.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Povestea "Altarului din Gent" - o lucrare cunoscută şi sub numele de "The Adoration of the Mystic Lamb", sau în olandeză "Lam Gods" - este la fel de bogată şi interesantă precum cele ale picturilor târzii medievale. 

De când a fost realizată de fraţii Hubert şi Jan Van Eyck, acum aproape 600 de ani, a fost spartă, reasamblată, falsificată, cenzurată, vândută de clerici corupţi, furată de Napoleon, înapoiată, furată în mod repetat în timpul celui de-al doilea Război Mondial - când a fost dorită de Hitler - dar, în mod miraculos, mare parte a rămas la Catedrala St. Bravo din Gent, Belgia. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Restaurarea a început în octombrie 2012, a costat 2,4 milioane de dolari (1,84 milioane de lire sterline), fiind aproape completă, şi a dus la descoperirea unor părţi, inclusiv faţa mielului, părţi care au fost repictate excesiv la 100 de ani de la dezvăluirea sa în 1432.

Restaurarea a dezvăluit şi revitalizat faţa mielului aşa cum a fost pictată prima dată, iar rezultatul este neaşteptat. 

Faţa noului miel este acum comparată cu mult-criticatul film "Cats", statuia fotbalistului Cristiano Ronaldo retrasă de pe aeroportul Madeira şi chiar cu "Mama lui Whistler", reimaginată de Mr. Bean. 

A fost chiar asemuită cu fresca lui Iisus Christos din satul Borja, Spania, "mutilată" în urma unei încercări ratate de restaurare a unui amator în 2012. 

Jurnaliştii de la Artnet News au sugerat că restaurarea mielului "a oferit dezvăluiri şocante", cum ar fi "faţa umanoidă" a animalului. 

Royal Institute for Cultural Heritage din Belgia, care s-a ocupat de restaurare, sărbătoreşte munca echipei. 

Institutul a spus că suprapunerea neoriginală a fost "făcută la mijlocul secolului al XVI-lea pentru a adapta pictura la moda vremii şi pentru a ascunde unele daune. 

"Pictura originală a lui Van Eycks s-a dovedit extrem de bine conservată, cu doar 5% pierderi de vopsea". se arată în declaraţie. "Lucrarea sa a fost descoperită în întregime şi vechile defecte au fost completate prin retuşuri meticuloase". 

"Nu există cuvinte pentru a exprima rezultatul. Eliberat de straturile groase de lac galben şi de suprapunerile mai grosiere, putem descoperi "virtuozitatea sublimă din abundenţă" a lui Van Eycks. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.