O expoziţie de grup atipică, "The Domino Effect" (21 noiembrie 2020 - 6 februarie 2021) aduce în spaţiul galeriei Gaep 13 lucrări selectate exclusiv de artişti, printr-o reacţie în lanţ: de la Răzvan Anton şi până la Ignacio Uriarte, fiecare artist al galeriei a ales o lucrare de la următorul artist în ordine alfabetică.
Ideea expoziţiei, aparţinându-i curatorului Tevž Logar, s-a născut în primăvară, când izbucnirea pandemiei a însemnat şi o reevaluare a noţiunii de comunitate.
"Expoziţia este rezultatul unui experiment interesant prin care selecţia lucrărilor expuse a fost realizată gradual, în urma alegerilor făcute de artişti”, spune Tevž Logar.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"S-a folosit o structură simplă: fiecare artist din programul galeriei a fost invitat să propună o lucrare de la următorul artist, în ordine alfabetică. Scopul n-a fost acela de a institui un mecanism care să lege lucrările expuse, ci mai degrabă de a stimula schimbul şi conexiunile dintre artişti, în condiţiile în care, de obicei, selecţia lucrărilor tinde să fie realizată doar de galerii, în virtutea strategiei lor".
Astfel, "The Domino Effect" cuprinde 13 lucrări în medii diferite (desen, colaj, pictură, fotografie, sculptură, video), de la toţi cei 13 artişti Gaep: Răzvan Anton, Pavel Brăila, Radu Cioca, Felipe Cohen, Vlatka Horvat, Ištvan Išt Huzjan, Sebastian Moldovan, Tania Mouraud, Damir Očko, Raluca Popa, Marilena Preda Sânc, Mircea Stănescu, Ignacio Uriarte.
O lucrare istorică a Marilenei Preda Sânc ("Landscape Reordering", 1982), parte din ciclul reprezentativ din anii ’80 în care artista transformă imaginea abstractă a unor module în expresii ale unor universuri posibile, şi filmul "Shoes for Europe" (2002), cu care Pavel Brăila a participat la cea de-a 11-a ediţie Documenta, unul dintre cele mai prestigioase evenimente internaţionale de artă, se numără printre lucrările expuse la Gaep.
O parte semnificativă dintre lucrări sunt foarte recente, din 2020, inclusiv o heliografie pe hârtie termică de Răzvan Anton şi un colaj al lui Damir Očko ce integrează elemente vizuale şi conceptuale din practica sa video.
Tot în premieră, publicul din Bucureşti va putea descoperi două modalităţi, ale unor artişti diferiţi, de a da un aspect tridimensional desenului şi de a aduce în discuţie chiar prezenţa lui fizică: un desen monocromrealizat cu un pix gol de Ignacio Uriarte ("Schnittmenge", 2019) şi o lucrare de Raluca Popa ("Cuts #1", 2016) rezultată în urma tăierii şi împletirii unor desene proprii mai vechi.
"The Domino Effect se concentrează pe varietatea de relaţii dintre artiştii din programul galeriei - un grupaj care nu generează un teren conceptual comun, dar care, în schimb, există ca un flux continuu ce declanşează potenţiale relaţii între lucrările de artă", spune Tevž Logar.
Pentru o experienţă în siguranţă, Gaep va permite accesul simultan pentru maxim opt vizitatori la fiecare etaj al galeriei. La intrare vor fi disponibile măşti şi dezinfectant pentru mâini.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.