Haluk Kurçer, preşedintele Kanal D, a vorbit, într-un interviu acordat agenţiei de presă News.ro, la împlinirea a 11 ani de la înfiinţarea televiziunii, despre strategia pe care o urmează staţia, profitul înregistrat anul trecut, noul reality show al postului TV, „Exatlon”, publicul postului TV, dar şi despre România şi ce l-a convins să rămână aici, în pofida climei care l-a descurajat iniţial. În plus, a făcut dezvăluiri despre planurile pe care le are pentru viitorul apropiat şi despre ce crede că va depăşi rezultatele serialului turcesc „Suleyman Magnificul”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Kanal D împlineşte, joi, 11 ani de când a intrat pe piaţa media din România, timp în care şi-a consolidat poziţia in top 3 al celor mai vizionate posturi TV din ţară.

Prezentăm în continuare interviul acordat de Haluk Kurçer pentru News.ro:

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Kanal D s-a poziţionat pe locul I în luna februarie a acestui an pe targetul naţional în prime time (20.00 - 24.00), iar cota de piaţă a crescut cu 60 de procente pe targetul comercial în februarie, în prime time, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Care sunt factorii care au dus la această creştere?

Haluk Kurçer: Aceste cifre nu sunt o întâmplare. Sunt rezultatul muncii şi strategiei pe care le avem de ani de zile. Kanal D şi-a crescut performanţa pas cu pas, an de an. Am lansat produse inovatoare pe piaţa media, care au fost apreciate de public şi ne-au asigurat locul în topul primelor trei posturi TV din România. Un exemplu grăitor este şi „Exatlon”, un reality revoluţionar, care a înregistrat audienţe extraordinare. Dar acesta nu este singurul show care contribuie la cifrele de audienţă în creştere. Avem „Bravo, ai stil!”, „Ochii din umbră”, „WowBiz”, de asemenea, emisiunile din day time -„Te vreau lângă mine”, „Teo show”, reality-ul „Ochii din umbră” şi serialele turceşti care ne-au poziţionat în topul preferinţelor românilor. Targetul nostru este să devenim numărul 1 în casele acestora.

Aţi atras şiun public tânăr, cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani. Cum aţi reuşit acest lucru? Credeţi că promovarea în social media a avut o contribuţie semnificativă?

Haluk Kurçer: Sunt mai mulţi factori care contribuie la succesul unei staţii TV. Social media este, fără îndoială, foarte importantă, programul „Bravo, ai stil!” a generat un impresionant „word of mouth” în rândul comunităţilor online şi nu numai. Dar un program este urmărit pentru conţinut, în funcţie de sincronizarea poziţionării din grilă cu targetul emisiunii respective. Strategia de marketing şi comunicare a contribuit semnificativ în creşterea fiecărui program în parte şi a staţiei, în general.

Ce profit a avut Kanal D anul trecut?  

Haluk Kurçer: Kanal D este pe profit de câţiva ani, este un lucru esenţial pentru noi. Acesta a fost de peste două milioane de euro (2.147.936 euro) în 2017, mai mic decât cel înregistrat în 2016 (2.956.094 euro), pentru că am investit în lansarea unor noi produse de televiziune. Investiţiile de anul trecut se văd însă în performanţa înregistrată de staţie în ceea ce priveşte audienţele.

„Exatlon” este adesea lider de audienţă. Ce anume atrage publicul din România la acest reality show?

Haluk Kurçer: Este un format care a avut succes în toate ţările unde a fost difuzat. Cheia succesului constă în faptul că este un reality veritabil, plin de energie, în care competiţia este sută la sută reală. Concurenţii sunt foarte interesanţi, trăirile lor autentice şi pline de emoţii, iar telespectatorii s-au ataşat puternic de ei. De asemenea, calitatea producţiei este una de excepţie, îmbinând echipament tehnic de cea mai bună calitate cu un montaj de excepţie.

„Exatlon” (Foto: Kanal D)
„Exatlon” (Foto: Kanal D)

Plănuiţi să faceţi schimbări în format în următorul sezon?

Haluk Kurçer: Avem multe planuri, o strategie pe termen mediu şi lung pe care o urmăm. Ştim exact ce vom face anul viitor.

De ce anume ar avea nevoie un alt serial sau show pentru a putea depăşi rezultatele înregistrate de serialul turcesc „Suleyman Magnificul”

Haluk Kurçer: „Suleyman Magnificul” a fost unul dintre cele mai de succes seriale turceşti, cu cifre impresionante atât în Turcia şi România, cât şi în celelalte ţări în care a fost difuzat. Anul viitor avem o altă surpriză uriaşă pentru piaţa din România. Avem aşteptări să înregistrăm acelaşi succes, chiar dacă este o producţie turcească complet diferită de „Suleyman Magnificul”. Deocamdată nu vă pot oferi mai multe amănunte. 

Care sunt investiţiile majore pe care le aveţi în plan pentru viitorul apropiat?

Haluk Kurçer: Plănuim să investim într-o staţie radio. Sperăm să reuşim. În general, suntem atenţi la oportunităţi de new business. 

De ce credeţi că trebuie să aveţi în portofoliu o staţie radio?

Haluk Kurçer: Nu este o necesitate, ne-am dezvoltat fără a avea un astfel de canal media în portofoliu şi am reuşit să ne poziţionăm în top trei televiziuni din România, însă ar fi bine să avem un radio sub umbrela Kanal D. Cred că radioul se adresează unui public diferit. Din punct de vedere comercial, acest tip de media nu înregistrează un profit foarte mare şi suntem conştienţi de asta. Dorim o staţie radio în portofoliu pentru a ajunge la un alt tip de audienţa şi pentru a ne consolida grupul media în România. Nu privim radioul ca pe un generator de profit, însă ne-ar plăcea să atingem publicul şi prin alt segment media.

Celebraţi 11 ani pe piaţa media românească. Ce a adus Kanal D nou în aceşti ani?

Haluk Kurçer: Kanal D a intrat acum 11 ani pe piaţa din România cu o strategie de programe diferită, care s-a îmbunătăţit de la an la an. Am reuşit să intrăm în toate casele şi suntem un brand recunoscut de toţi românii. Aş putea spune că diversitatea şi faptul că am abordat categorii inexistente sau puţin prezente pe TV ne-au asigurat vizibilitatea şi succesul. Kanal D este o alternativă la ceea ce există deja pe piaţă. Un alt aspect important este efortul echipei noastre care a reuşit mereu să contureze o strategie inteligentă, inovativă, pe care a implementat-o profesionist. Fiecare dintre cei 400 de angajaţi ai noştri are o contribuţie la poziţionarea noastră în topul preferinţelor telespectatorilor.

Ce părere aveţi despre formatele de tip tabloid sau despre produsele TV cu nuanţă de tabloid? Ce efect au acestea asupra publicului în prezent?

Haluk Kurçer: Depinde de nivelul de tabloidizare. Tabloidul este prezent în toate ţările, din Statele Unite, până în Marea Britanie. Toată lumea vrea să afle detalii din viaţa intimă a celebrităţilor. Noi avem acest tip de produs, însă, de-a lungul anilor, am încercat să avem un tabloid de calitate, să diminuăm cantitatea de informaţie şocantă. Principala emisiune de tip tabloid, „WOWBiz”, a suferit transformări de-a lungul timpului, are o componentă socială importantă, conţinutul este unul de calitate. Evident că tabloidul reflectă realitatea şi apetitul telespectatorilor şi nicio televiziune generalistă nu poate evita această componentă. Oamenii vor să ştie ce se întâmplă în vieţile altora.

Care sunt caracteristicile consumatorului de televiziune din România?

Haluk Kurçer: Este evident că telespectatorii preferă programele de calitate. Am avut emisiuni care nu au performat aşa cum ne aşteptam, este normal, s-a întâmplat tuturor jucătorilor de pe piaţă. Însă, privind retrospectiv, toate programele au înregistrat performanţe şi programele noastre cu tradiţie s-au îmbunătăţit de la an la an. Contează foarte mult conţinutul. De exemplu, „Bravo, ai stil!” este o emisiune diferită în termeni conţinut de „Exatlon”, dar amândouă au cifre de audienţă foarte bune. Publicul doreşte conţinut de calitate, cât mai divers.

Urmăriţi competiţia personal, constant?

Haluk Kurçer: În orice tip de business trebuie să fii atent la competiţie pentru a şti exact unde te poziţionezi pe piaţă, care sunt lucrurile pe care trebuie să le îmbunătăţeşti. Întotdeauna facem analize pentru a cunoaşte tendinţele pieţei, unde ne plasăm. Evident că urmăresc produsele competiţiei, şi sunt şi programe care îmi plac.

Cum veţi celebra centenarul României?

Haluk Kurçer: Avem mai multe planuri în discuţie. Cu siguranţă vom marca acest moment important în istoria României.

Ce ştiaţi despre România când aţi venit prima dată în ţară?

Haluk Kurçer: Am venit prima dată aici în decembrie 1996 şi îmi amintesc că erau -20 de grade Celsius, şi, deşi mi-a plăcut ţara în care urma să trăiesc, am avut o problemă cu acomodarea din punct de vedere al climei şi am vrut să plec. Însă, după prima săptămână, am descoperit că oamenii erau foarte calzi şi primitori şi am dorit să rămân. În câteva luni am reuşit să adun în jurul meu o echipă extraordinară în domeniul bancar, oameni cu care încă ţin legătura. Românii sunt prietenoşi, mă simt şi eu pe jumătate român după 20 de ani petrecuţi în această ţara. Sunt fericit aici. Românii sunt muncitori, educaţi, inteligenţi şi asta apreciez cel mai mult în România.

Ce schimbări aţi dori să vedeţi în România?

Haluk Kurçer: Sunt multe lucruri care s-au îmbunătăţit şi, evident, sunt unele la care se mai poate lucra. Nu mă interesează politica foarte mult, însă aş dori o mai mare stabilitate politică. Economia merge bine, cred că avem una dintre cele mai mari creşteri la nivel european, sunt foarte multe lucruri care au avut o evoluţie pozitivă. Lipseşte, însă, o stabilitate guvernamentală. Un alt lucru care aş dori să se schimbe este ca oamenii foarte bine pregătiţi să nu mai emigreze. Tinerii ar trebui motivaţi să rămână în ţară şi să se dezvolte, să contribuie la dezvoltarea acestei ţări.

Aveţi un background în banking de 30 de ani. Ce abilităţi din acest background aţi utilizat în industria media?

Domeniul bancar are avantajul că îţi oferă o perspectivă vastă. Trebuie să cunoşti legislaţie, regulamente de funcţionare, operaţiuni financiare, managementul resurselor umane, cum să diminuezi riscul.

Domeniul bancar mi-a oferit o perspectivă completă asupra unui business, abilitatea de a calcula şi manageria riscul, de a rezolva problemele, am învăţat cum să comunic bine şi eficient cu oamenii. Experienţa de 30 de ani în domeniul bancar m-a ajutat foarte mult. Televiziunea este însă o industrie diferită, dinamică, am învăţat destul de repede secretele ei. Am avut alături o echipă extraordinară şi, prin muncă, seriozitate şi dedicare, am reuşit să ajungem în top.

Aveţi o mantra sau un citat pe care vi-l amintiţi în momente dificile?

Haluk Kurçer: În primul rând am încredere în mine. Am încredere în principiile mele şi în capacitatea mea analitică. Un alt aspect important sunt oamenii din jurul meu, trebuie să am încredere în ei. Până acum, chiar şi în vremuri mai dificile, oamenii nu m-au dezamăgit. Îmi iau energia de la oamenii cu care lucrez. Cred foarte mult în lucrul în echipă. Nu am un motto. Cred că totul în viaţă se întâmplă cu un motiv. Sunt lucruri pe care nu le poţi controla.

Puteţi numi un artist, o melodie, o carte ori un film preferat?

Haluk Kurçer: Îmi plac emisiunile Kanal D (râde, n.r.). Mă uit la TV. Îmi place muzica şi ascult muzică mai ales acasă. Ascult des muzică clasică, pentru că mă relaxează.

Muzica românească este foarte bună. Sunt mulţi artişti români care îmi plac. De citit, citesc mai mult în vacanţă. Există un film, o producţie turcească, pe care l-am văzut acum 15 ani, care se numea „Tatăl şi fiul meu/ My Father and my son”, care m-a emoţionat foarte mult, încât mi-au dat lacrimile. 

În februarie, Kanal D a ocupat primul loc pe targetul naţional, înregistrând 18,7% cotă de piaţă în prime time, o creştere de 30% a cotei de piaţă în raport cu anul precedent.

Pe segmentul de public comercial, în luna februarie, Kanal D şi-a păstrat a doua poziţie în prime time, cu 16,1% cotă de piaţă (o creştere de 60% faţă de anul precedent). Televiziunea ocupă acelaşi loc şi la nivel urban.

În primele două luni ale acestui an, Kanal D a înregistrat cea mai mare creştere a audienţei, pe segmentul de public comercial, din top trei televiziuni, de 24% cotă de piaţă, la nivelul întregii zile, în raport cu anul precedent. Postul s-a poziţionat pe locul 2 în prime time pe toate targeturile, cu o creştere de 44% a cotei de piaţă pe targetul comercial, în raport cu aceeaşi perioadă a anului precedent, o creştere semnificativă în raport cu competiţia.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.