Cincisprezece fotografii colorizate digital, care surprind imagini din Bucureşti, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi din primele trei decenii ale secolului al XX-lea, vor fi prezentate, în fiecare zi de marţi şi de joi, pe pagina de Facebook şi pe contul oficial de Instagram (@ircruv) ale IRCCU Veneţia.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Expoziţia online de fotografii colorizate digital „Vedere din România“, organizată de Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia în colaborare cu Jecinci, arhitect şi artist 3D, va fi prezentată până la 15 decembrie 2020.

O alternativă la imaginile monocrome, fotografiile prelucrate de artistul Jecinci devin o „fereastră” către perioade mai puţin cunoscute din istoria unor oraşe precum Braşov, Bucureşti, Constanţa sau Cluj-Napoca.

Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Turnul Colţei la 1867
Turnul Colţei la 1867

„«Vedere din România» este un proiect care poate promova altfel ţara noastră în lume. Din punctul de vedere al muncii mele, vreau să se înţeleagă clar că recreez un farmec al unei perioade istorice, care nu a fost alb-negru, aşa cum era redată într-o fotografie de atunci”, explică artistul Jecinci.

El mai spune că metoda colorizării este un hobby pentru el şi că a descoperit-o în urmă cu aproape şase ani, când a urmărit un tutorial şi a acceptat provocarea de a o aplica şi pe imagini vechi din România.

Centrul vechi al Braşovului
Centrul vechi al Braşovului

„Imaginile le aleg aleatoriu, în special din spaţiul online, pentru că, din păcate, fondul de fotografie românească este ţinut în depozite. Iar celor care susţin că poate fi vorba despre manipulare în colorizarea acestor imagini de arhivă sau că le-aş pierde farmecul le spun că, din contră, expunerea în alb-negru ar putea fi cea manipulatorie şi că farmecul acelei vieţi revine însă odată cu culoarea. Alegerea culorilor presupune însă o muncă de documentare consistentă, mai ales în cazul personalităţilor istorice”, argumentează arhitectul român.

„România sfârşitului de secol al XIX-lea nu era monocromă. Era o sărbătoare. Iar eu încerc să fac imaginile din acea perioadă cât mai reale”, mai spune Jecinci.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.