Evenimentul Zilei îşi va înceta apariţia în variantă tipărită la 1 ianuarie 2020, după 28 de ani. Proprietarul, jurnalistul Dan Andronic, a subliniat, într-o postare pe Facebook, că un ziar reprezintă o afacere care supravieţuieşte doar dacă cineva dă bani, iar această decizie a fost luată pentru a nu mai „sifona” veniturile din online şi evenimente pentru a subvenţiona printul.
EvZ, care a fost fondat în 1992 de Mihai Cârciog, Cornel Nistorescu şi Ion Cristoiu, va continua să funcţioneze online.
Vor apărea în continuare la chioşcuri revistele Capital şi Evenimentul Istoric, iar Andronic a precizat că se va concentra pe EvZ TV, EvZ Premium şi pe scris cărţi.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
„Ca să pun punct comentariilor legate de încetarea apariţiei EvZ pe hârtie, vreau să pun o singură întrebare celor care tot comentează: Aveai cumva abonament/ Cumpărai zilnic? Nu ştiu dacă ştiţi, dar un ziar, în lumea întreagă, este o afacere care supravieţuieşte doar dacă cineva dă bani. Un om sau Statul. La noi nu merg nici una”, a scris Andronic joi, pe Facebook.
El a continuat: „Statul nu subvenţionează presa scrisă, iar oamenii nu cumpără ziare şi reviste săptămânale. Merg foarte bine revistele cu apariţie lunară, dar mi-a luat ceva până am descoperit asta. Decizia mea a fost legată de refuzul de a mai «sifona» veniturile din online şi evenimente pentru a subvenţiona cotidian EvZ print. Vor apărea în continuare la chioşcuri revistele Capital şi Evenimentul Istoric. Iar noi ne apucăm de EvZ TV, EvZ Premium şi scris cărţi”.
Tirajul Evenimentul Zilei a scăzut constant în ultimii ani, ajungând ca zilnic să fie vândute aproximativ 7.000 de exemplare. Structura redacţiilor nu se modifică, iar în companie vor rămâne toţi ziariştii, a mai anunţat Andronic.
„Tot de la 1 ianuarie, cel mai probabil vom anunţa o alianţă strategică cu un alt grup de media, cu produse complementare puternice. Vom deveni cel mai mare grup de media online, cu 19 milioane de cititori unici pe lună, cu vânzări de publicitate şi promovare reciprocă”.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.