Designerul Omid Ghannadi crede că felul în care arată societatea românească depinde de implicarea civică a fiecăruia şi acesta este motivul pentru care îşi găseşte în fiecare an timp şi resurse pentru a spune o poveste a binelui, cu fiecare pom pe care îl creează special pentru Festivalul Brazilor de Crăciun, organizat de Salvaţi Copiii România.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Artiştii mereu s-au implicat în cauze sociale. Şi da, ar trebui să se implice, fiindcă ei sunt cei care visează şi îşi pot exprima visurile în artă, în palpabil. Din păcate, conducătorii sistemului uită adesea să viseze la un viitor străucit pentru România şi poate artiştii le pot aduce aminte ce contează cu adevărat, anume lupta pentru bine”, mărturiseşte artistul.

La ediţia din 2015 a Festivalului, Omid Ghannadi a stilizat, alături de Amalia Enache, solidaritatea care ne-a legat după tragedia de la Colectiv, iar bradul astfel creat a spus o poveste în care fiecare gest de bine contează.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Pentru Omid Ghannadi, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit  un element firesc al sărbătorii, care măsoară şi binele pe care l-ai făcut în anul care se încheie. ”Sincer să fiu, Festivalul Brazilor de Crăciun a devenit pentru mine un ritual care anunţă venirea sărbătorilor. Este un eveniment fără de care, probabil, nu aş mai simţi cu adevărat atmosfera Crăciunului. M-am obişnuit deja ca înainte cu o zi sau două de Crăciun să primesc o scrisoare, fie din partea unor copii beneficiari ai evenimentului, fie de la organizatori, o scrisoare care de fiecare dată îmi aduce un sentiment de împlinire şi mă face să simt că am încheiat cu bine anul ce se sfârşeşte”, povesteşte acesta.

Aşa cum fiecare piesă de artă spune, întotdeauna, şi o poveste şi astfel îşi întâlneşte publicul, şi bradul pe care Omar Ghannadi îl creează an de an pentru a-i sprijni pe copiii incluşi în programele educaţionale ale Salvaţi Copiii România are un mesaj: ”De obicei nu încep să mă gândesc şi aştept să vină ideea spre mine. De fiecare dată am încercat să mă las inspirat de evenimentele actuale din România sau chiar din lume. Mi se pare util ca bradul creat de mine să nu fie doar un simbol al Crăciunului şi poate chiar o atenţionare asupra unui moment sau un gest de omagiu. Deseori  bradul meu devine un element fericit abia după ce este licitat şi vândut”.

De aceea, atunci când se aşază la masă pentru prima schiţă a bradului care va fi licitat în seara Festivalului Brazilor de Crăciun, Omar Ghannadi recreează, în ţesut artistic, o naraţiune care să atingă corzile binelui, în sufletul celor care licitează: ”Mă gândesc la îmbinarea frumosului cu o poveste care să conteze. O poveste care să tezească ceva în mintea şi sufletul celor care participă la licitaţii. O poveste care să nu poată fi ignorată. Mai pe scurt, un lucru cu impact emoţional”.

O poveste aparte a avut şi bradul inspirat din tragedia de la Colectiv, ca un omagiu adus memoriei celor care şi-au pierdut viaţa. ”Fiecare brad pentru mine reprezintă emoţii şi o poveste de spus. Categoric bradul care a fost vândut cel mai scump mi-a adus o împlinire şi mai mare. A fost un brad inspirat de memoria celor care au suferit la Colectiv. Nu a fost deloc un brad fericit, dar reuşind să strângă atât de muţti bani, m-a făcut pe mine şi desigur, pe copiii beneficiari lui, tare fericiţi”, mărturiseşte artistul.

Festivalul Brazilor de Crăciun este un moment esenţial al sărbătorilor de iarnă şi al bilanţului de final de an: ”Pentru mine, toată perioada de Crăciun îmi inspiră soarele de după furtună. O perioadă în care ne punem în faţă ceea ce am reuşit sau nu am reuşit să realizăm în timpul anului. Fără să am o legatură religioasă, aş putea spune că perioada Crăciunului îmi aduce linişte sufletească. Nu în ultimul rând, este acea perioadă când pot să mă bucur cu adevărat de familia mea”.
    
Şi ce e mai potrivit decât o poveste a binelui, spusă artistic, pentru a-i sprijini pe copii să meargă la şcoală? Dacă îl întrebi pe Omar Ghannadi de ce răspunde, an de an, apelului Salvaţi Copiii, răspunsul este puternic: "Pentru că ne dorim să se schimbe ceva în bine în România şi în primul rând trebuie să investim în educaţia copiilor, în speranţa că ei vor fi mai înţelepţi decât suntem noi ţi vor avea posibilitatea de a construi o lume mai bună decât am reuşit noi să o facem pentru ei”. 

Tocmai de aceea, artiştii, care influenţează curente de opinie atât prin arta lor, au şi un rost social: ”Artiştii mereu s-au implicat în cauze sociale. Şi da, ar trebui să se implice, fiindcă ei sunt cei care visează şi îşi pot exprima visurile în artă, în palpabil. Din păcate, conducătorii sistemului uită adesea să viseze la un viitor străucit pentru România şi poate artiştii le pot aduce aminte ce contează cu adevărat, anume lupta pentru bine”, ne spune designerul. 

Festivalul Brazilor de Crăciun este cel mai important eveniment de Business Charity & Networking anual, organizat de Salvaţi Copiii România, în cadrul căruia are loc strângerea de fonduri şi care are ca centru de interes o licitaţie specială de brazi de Crăciun, creaţi exclusiv pentru această ocazie de către unii dintre cei mai apreciaţi designeri români.

Până acum, la cele 16 ediţii ale Festivalului Brazilor de Crăciun, Salvaţi Copiii a strâns fonduri în valoare de 3.874.100 euro şi a reuşit astfel să ofere asistenţă pentru 28.195 de copii: 6.556 de copii au participat la Grădiniţele Estivale, 18.008 copii au fost incluşi în programul Şcoala după Şcoală, iar 3.631 de copii au luat parte la programul A Doua şansă.

La ediţia din 2016, din licitaţia celor 27 de brazi creaţi special pentru acest eveniment, din biletele de tombolă şi din sponsorizări au fost colectate fonduri în valoare totală de 520.000 de euro. Suma obţinută este dublă faţă de cea strânsă în 2015, de 250.000 de euro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.