Dansatorul şi coregraful ucrainian Anton Ovchinnikov va susţine, pe 3 noiembrie, la Bucureşti, un performance special "Beauty of the Beast" şi o instalaţie imersivă video multi-channel.
De la începutul războiului din Ucraina, dansatorul şi coregraful Anton Ovchinnikov scrie şi postează pe contul personal de social media poezii şi poeme scurte, într-o încercare de a rămâne conectat artistic la experienţa traumatizantă a izolării forţate, a violenţei, deznădejdii şi speranţei, a unui corp blocat şi captiv, care continuă să creeze o coregrafie a gândurilor, într-un timp care se dilată odată cu conştientizarea fragilităţii fiecărei ore de viaţă.
Versurile artistului au reprezentat un catalizator şi un ghidaj în cadrul proiectului ”Intimate Choreographies. Cartografierea unei noi realităţi”, iar joi, 3 noiembrie, la WASP - Working Art Space & Production va avea loc un dublu eveniment: prezentarea performance-ului ”Beauty of the Beast” şi a instalaţiei video performative ”Intimate Choreographies”.
Seara va debuta cu performance-ul dansatorului şi coregrafului ucrainean Anton Ovchinnikov, ”Beauty of the Beast”, iar după publicul este invitat să interacţioneze cu instalaţia ”Intimate Choreographies”, care transpune experienţa colectivă realizată în cadrul intervenţiilor publice din perioada septembrie - octombrie.
Baletul clasic rusesc este astăzi unul dintre principalele produse de export cultural rusesc şi unul dintre simbolurile artei şi culturii ruse în afara Rusiei. Performance-ul realizat de Anton Ovchinnikov, ”Beauty of the Beast”, împrumută elemente din baletul clasic rusesc şi foloseşte mişcarea pentru a exprima o violenţă umană asupra corpului.
Astăzi, când armata rusă distruge oraşele şi populaţia din Ucraina, inumanitatea şi distrugerea devin noi simboluri ale Rusiei. Cum poate această metamorfoză să schimbe viziunea asupra baletului clasic rusesc? Mai poate fi acesta o acoperire pentru anarhie, antiumanism şi obiceiurile imperiale ale elitei ruseşti?
Spectacolul se bazează pe poemul ”New Russian Ballet", scris de artist la începutul invaziei Rusiei în Ucraina, la 31 martie 2022.
De la începutul lunii septembrie, artistii selectaţi în urma unui apel deschis, co-autori & performeri: Alisia Nină, Ciprian Chiujdea, Ciprian Mihăilă-Leotescu, Cosmin Dorian Ilie, Pedro Gafei Aurelian, Vlad Benescu, Lena Sabosia au realizat în spaţii publice din Bucureşti, Braşov şi Sibiu, 12 intervenţii performative.
Acestora li s-au alăturat în Braşov: Erika Hera, Silvana Neda, Ioana Băiaşu şi Ana- Maria Luca şi în Sibiu: studenţi/studente ale Universităţii „Lucian Blaga" din Sibiu, Facultatea de Litere şi Arte, Departamentul de Artă Teatrală: Agapi Andreea, Luchian Alexandra, Müller Lili, Dobre Andreea, Băiaşu Ioana, Croitoru Radu, Hera Erika, Neda Silvana, Isabela Haiduc, Ioana Dima, Francesca Garbalau, Gajim Constantin, Jurj Andra.
Fragmente din poemele artistului Anton Ovchinnikov - traducerea Raluca Rădulescu, şi texte scrise de artiştii participanţi, au ghidat simultan printr-un sistem audio individual (căşti şi receiver) grupuri de câte 20 de persoane. S-au construit astfel, coregrafii ce au vizat interacţiuni şi acţiuni cu cei din jur şi spaţiul public.
Intervenţiile performative au fost documentate prin camere de supraveghere, conceptul proiectului pornind de la ideea ca spaţiul de supraveghere/urmărire poate genera de fapt o intimitate emoţională profundă, care odată transpusă în cadrul instalaţiei, subminează structura de putere detaşată şi neuniformă a tehnologiei.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.