Lucrările recente de conservare a pânzei „The Death of Cardinal Beaufort” (1789), de Joshua Reynolds, au dezvăluit chipul unei figuri demonice care s-a ascuns mult timp sub straturile de vopsea.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Lucrarea, intitulată „Moartea cardinalului Beaufort”(1789), reprezintă o scenă din „Henric al VI-lea”, partea a doua, de Shakespeare, în care regele ajunge la căpătâiul cardinalului muribund, unchiul său străbun. Henric îl cheamă pe Dumnezeu să „privească cu un ochi blând asupra acestui nenorocit”, înainte de a plânge: „Oh, alungaţi-l pe diavol”.

Reynolds a pictat un astfel de „diavol” în lucrare, înfăţişându-l cu ochi ieşiţi din orbite şi colţi. Faţa sa fără sânge se iveşte din umbră, în spatele unei perdele roşii. Dar, la un moment dat, figura a fost pictată, foarte probabil pentru că reprezentarea sa s-a dovedit controversată.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„Nu se potrivea cu unele dintre regulile artistice ale vremii ca o figură de stil poetică să fie reprezentată atât de literal în această figură monstruoasă”, a declarat John Chu, curator senior la National Trust din Marea Britanie.

În cadrul unui efort de conservare a picturilor lui Reynolds la 300 de ani de la naşterea sa, National Trust a examinat lucrarea şi a constatat că aceasta a fost puternic suprapictată de mai multe mâini. De asemenea, fuseseră adăugate şase straturi de lac. 

„Zona cu diavolul a fost deosebit de dificilă”, a explicat Becca Hellen, conservator senior al trustului. „Pentru că se află în umbră, a fost pictată cu maro-pământiu şi culori închise care se usucă întotdeauna mai greu, provocând efecte de contracţie. Cu straturile adăugate de primii restauratori, devenise o harababură de interpretări greşite şi straturi multiple de vopsele”. 

Artistul englez a creat lucrarea spre sfârşitul carierei, în timpul căreia a fost celebru pentru portretele sale somptuoase şi elegante ale aristocraţiei. Includerea unei reprezentări atât de literale precum a unui demon a provocat o mare agitaţie atunci când tabloul a fost prezentat la Galeria Shakespeare din Londra, în 1789.

Tabloul „Moartea cardinalului Beaufort” a fost deţinut de Shakespeare Gallery până în 1805, când i-a fost vândut lui George Wyndham, al treilea conte de Egremont, la Petworth. În urma unui tratament aplicat de National Trust, lucrarea este acum din nou expusă la Petworth House din West Sussex.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.