Această iarnă este marcată de concedieri în serie în mass-media americane, CNN, Vox Media, The Washington Post, o tendinţă care continuă pe fondul climatului economic sumbru, potrivit AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"Fac parte din grupul celor concediaţi de NBCInvestigates (NBC). O să-mi fie dor, dar sunt recunoscătoare pentru timpul petrecut aici". La fel ca Emily Siegel, care nu a vorbit în detaliu în acest mesaj publicat pe Twitter, mai mulţi jurnalişti din redacţiile NBC, postul grupului MSNBC, sau de la CNN, şi-au anunţat pe reţelele de socializare demiterea din decembrie.

Vineri, la Vox Media, proprietara site-urilor Vox, The Verge, SBNation şi din 2019 a prestigioasei New York Magazine, angajaţii au primit acelaşi e-mail de la şeful lor, Jim Bankoff, în care anunţa „decizia dificilă de a reduce aproximativ 7% din personalul nostru din toate departamentele”, „din cauza unui mediu economic dificil” .

Angajaţii în cauză, aproximativ 130 din 1.900, au fost anunţaţi printr-un al doilea mesaj „în decurs de 15 minute”, potrivit acestui e-mail.

Mai mulţi dintre ei şi-au mărturisit pe reţelele de socializare furia sau consternarea, precum Meghan McCarron, jurnalistă de „nouă ani şi jumătate” la site-ul Eater, şi concediată în timp ce este însărcinată în „37 de săptămâni”. Vox Media a răspuns către AFP că grupul a oferit „indemnizaţii de concediere”, inclusiv săptămâni suplimentare de compensare în cazul unui concediu parental iminent.

Dacă disponibilizările nu au încă anvengura planurilor sociale ale marilor grupuri precum Google (12.000 de locuri de muncă eliminate), presa americană este afectată şi de „scăderea veniturilor din publicitate şi încetinirea economiei”, a explicat pentru AFP Chris Roush, profesor de jurnalism şi decan al Şcolii de comunicare de la Universitatea Quinnipiac (Connecticut).

„Mulţi dintre ei au crescut şi s-au dezvoltat în speranţa de a-şi mări audienţa până la un anumit nivel. Acest lucru nu s-a întâmplat şi este puţin probabil să se întâmple, având în vedere contextul economic”, adaugă el.

Angajarea în redacţii a suferit un declin îndelungat în Statele Unite, scăzând de la 114.000 la 85.000 de jurnalişti între 2008 şi 2020, potrivit unui studiu al Centrului de Cercetare Pew în 2021. Cu o scădere mai accentuată în presa locală.

„Jurnalismul a fost mult timp sub presiune şi o serie de companii par să creadă că acum este momentul potrivit pentru a-şi reduce costurile prin forţa de muncă”, a deplâns sindicatul Writers Guild of America East, care supraveghează sindicatele de la NBC şi MSNBC. În cadrul celor două mass-media, care nu au oferit un răspuns AFP, 75 de angajaţi au fost disponibilizaţi, potrivit presei americane.

Şi din partea The Washington Post ar putea urma un anunţ în acest sens, unde editorul Fred Ryan a avertizat la mijlocul lunii decembrie că reducerile de locuri de muncă vor avea loc în primul trimestru al anului 2023, reprezentând „un procent cu o singură cifră” din cei 2.500 de angajaţi, dar fără „reducere netă a personal.

Redacţia cotidianului, cumpărată în 2013 de Jeff Bezos, a fost anunţată în decembrie de închiderea suplimentului revistei de duminică, câştigător a două premii Pulitzer în 2008 şi 2010.

La CNN, totalul disponibilizărilor din decembrie ar fi ajuns la câteva sute de angajaţi conform presei americane (din peste 4.000), cifre neconfirmate de grup. A avut loc ca parte a unei reorganizări după fuziunea dintre WarnerMedia (CNN, HBO Max) şi Discovery, care a format gigantul media şi streaming Warner Bros. Discovery.

Asistând la frământările strategice, în aprilie, grupul a renunţat la serviciul de streaming plătit CNN+, la doar o lună de la lansare.

Cu telespectatori şi abonaţi plătitori de cablu în scădere de ani de zile şi concurenţa din partea platformelor precum Netflix, „este o luptă constantă pentru ca aceste companii să reziste”, a declarat Naveen Sarma, director de media şi telecomunicaţii din SUA la S&P Global Ratings.

Pentru Chris Roush, CNN sau The Washington Post, „acestea nu vor dispărea, dar o companie mai mică va avea mai multe probleme, pentru că este mai mică şi nu la fel de stabilită ca un brand media”, explică el. El citează în special Buzzfeed, care şi-a concediat 12% dintre angajaţi în decembrie, sau Vice Media, al cărui director general, Nancy Dubuc, şi-a anunţat vineri angajaţii că ia în considerare vânzarea grupului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.