„Câştigă România”, program-brand al TVR, creat de compania Zucchero Media pentru televiziunea publică, a fost achiziţionat în Statele Unite, sub numele „Win your country!”, de un consorţiu format din compania de producţie a actriţei Whoopi Goldberg, Oe Hoe, şi din 44 Blue Production.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Formatul - un quiz show în care concurenţii trebuie să răspundă la întrebări despre ţara lor - este difuzat în România de TVR 2.

Ajunsă la sezonul 4, emisiunea prezentată de Virgil Ianţu este difuzată de luni până joi.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Pentru Statele Unite ale Americii, emisiunea a fost achiziţionată de la Small World IFT de un consorţiu format din compania de producţie a actriţei Whoopi Goldberg şi 44 Blue Production.

Episodul pilot în limba engleză pentru varianta „Win Your Country!“ a fost înregistrat în studiourile Televiziunii Române.

„Ne place componenta civică a acestui show şi faptul că se concentrează pe ideea de unitate şi identitate”, a declarat celebra actriţă Whoopi Goldberg. „Le oferă concurenţilor şi telespectatorilor şansa de a se mândri cu locurile natale, de a se distra, dar şi de a intra competiţie. Credem că «Win Your country!» va fi îndrăgită de publicul american”, a adăugat ea.

Varianta americană a emisiunii este în curs de dezvoltare şi nu a fost încă anunţată televiziunea care îl va difuza.

Quiz-show-ul inventat de români este, de asemenea, în proces de adaptare în Canada şi a fost „rezervat” şi în Franţa.

Lansat în 2016, programul „Câştigă România!” presupune ca, la fiecare ediţie, în platoul emisiunii să se afle trei concurenţi care trebuie să răspundă corect mai multor întrebări de cultură generală şi să străbată, virtual, mai multe judeţe de pe harta României. Fiecare concurent trebuie să îşi aleagă un judeţ de graniţă, ca punct de plecare, şi să ajungă într-un judeţ tot de graniţă, ales de calculator. Concurenţii trebuie să răspundă la întrebări legate de judeţele „prin care trec”. În ultima etapă rămâne un sigur jucător, cel care a răspuns la cele mai multe întrebări.

Emisiunea a fost remarcată la nivel mondial, în 2017 fiind lansată pe piaţa internaţională sub numele de „Win your country!”. Tot anul trecut, producţia TVR a fost selectată la Eurovision Creative Forum, organizat de EBU (European Broadcasting Union), iar anul acesta a fost selectată în finala International Format Awards, la secţiunea „Cel mai bun format de game show de studio”, într-o competiţie internaţională în care se premiază cele mai valoroase formate de emisiuni.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.