Colaborări strategice, integrări avansate şi extindere prin franciză – pilonii esenţiali după care Domicelo, Aplicaţia locuinţei, se ghidează.
Emil, dorim să aflăm, în primul rând, povestea Domicelo. Ce a reprezentat sursa de inspiraţie şi, ce factori sunt implicaţi în tot procesul: de la idee, la punerea în practică.
Ideea din spatele Domicelo a pornit de la o observaţie simplă şi profund umană: în lumea administrării imobilelor, accentul este adesea pus prea mult pe cuvântul “imobil” şi pe aspectele tehnice ale blocului sau complexului rezidenţial, lăsând în umbră nevoile şi experienţele oamenilor care locuiesc acolo – adică exact ce era mai important.
De aceea, am considerat necesar să schimbăm perspectiva şi să ne focalizăm mai întâi pe nevoile şi dorinţele proprietarilor. Am testat această abordare şi rezultatele au fost remarcabile.
Procesul de punere în practică a presupus o strânsă colaborare cu firmele de administrare, preşedinţii de asociaţie şi proprietarii, pentru a identifica şi înţelege toate problemele care necesitau soluţionare.
Proprietarii îşi doreau respect pentru statutul lor, informare adecvată, luarea deciziilor într-un mod simplu, servicii îmbunătăţite şi transparenţă. Nimeni nu era dispus să îşi asume ‘’onoarea’’ rolului de preşedinte (nici chiar plătit), participarea la Adunările Generale Anuale era scăzută, iar prioritatea lor era rezolvarea problemelor, nu înţelegerea limitelor între rolul preşedintelui şi cel al firmei de administrare.
În ceea ce priveşte managementul comunităţii, accentul era pus pe eficienţă, organizare şi valorificarea eforturilor depuse.
După doi ani de dezvoltare, am finalizat cele 6 module dedicate rezolvării diverselor probleme. Acum, prin intermediul Domicelo, fiecare proprietar îşi poate accesa Aplicaţia Locuinţei, în timp ce firma de administrare poate gestiona cu profesionalism toate aspectele legate de imobil şi de… oameni.
Descrie-ne în trei cuvinte această aplicaţie.
Pot, de fapt, în patru cuvinte: Proprietari mulţumiţi, administrare eficientă.
Dezvoltarea unei astfel de aplicaţii necesită oarecum un grad de educare a locatarilor, întrucât majoritatea sunt (suntem) obişnuiţi cu vechea paradigmă, prin care se preferă controlul asupra tuturor aspectelor implicate. Într-adevăr, această paradigmă este în proces de schimbare, mediul în sine motivându-ne să lăsăm în seama specialiştilor până şi administrarea proprietăţii. Revenind, cum se înfăţişează acest proces de educare? Au curaj românii să renunţe la vechile obiceiuri?
Românii sunt foarte deschişi la nou, iar până acum nu am întâlnit un proprietar căruia să nu-i placă ideea. Pentru proprietari, aplicaţia Domicelo reprezintă un semn de respect pentru proprietatea lor şi pentru statutul de proprietar, se simt “pe mâini bune”, au posibilitatea de a fi implicaţi în decizii, de a comunica adecvat, de a se bucura de locuinţa lor şi de relaţiile cu vecinii.
În cazul proprietarilor, satisfacţia este instantanee, ei apreciind beneficiile şi comoditatea oferite de aplicaţie încă de la prima utilizare.
În schimb, în cazul firmelor de administrare, procesul este un pic diferit şi necesită mai mult efort de clarificare şi familiarizare. Satisfacţia lor vine abia după ce încep să folosească sistemul (aplicaţia si CRM) şi îşi dau seama cât de mult contribuie la profesionalismul companiei, la organizare şi eficientizare a activităţilor zilnice.
Aplicaţie, tehnologie, dinamism. Acestea sunt principalele provocări ale contextului în care vorbim. Cum face faţă Domicelo unui astfel de prezent?
Foarte bine, de fapt Domicelo oferă tot ceea ce este necesar şi chiar mai mult. Suntem mereu deschişi la sugestii şi, mai important, suntem atenţi la orice trend din domeniul nostru, înainte ca trendul să devină o cerinţă obligatorie. Aşa am anticipat, de exemplu, nevoia pentru servicii destinate locuinţei proprii şi am dezvoltat Catalogul de Servicii, care oferă de la firme de instalatori şi electricieni până la punerea în valoare a facilităţilor complexului.
Integram trendurile relevante şi suntem atenţi la cele care au o aplicabilitate pe termen lung. De exemplu, mulţi oameni mă întreabă dacă vom integra Inteligenţa Artificială (AI)… însă în acest moment, administraţia imobilelor este încă în urmă, iar implementarea AI-ului este doar o perspectivă pentru viitor. Ne concentrăm pe soluţii care aduc beneficii tangibile şi imediate, în timp ce rămânem deschişi şi pregătiţi pentru viitoarele inovaţii tehnologice care pot transforma industria.
Şi, că am adus în discuţie mai sus prezentul care se raportează din ce în ce mai accelerat la viitor, care sunt premisele de viitor pentru astfel de aplicaţii?
Avem deja exemple concrete care ne arată că viitorul pentru astfel de aplicaţii este promiţător şi că există o cerere crescută pentru soluţii moderne de administrare a proprietăţilor.
Am avut mai multe cazuri în care proprietarii ne-au contactat şi, ulterior, au recomandat ei înşişi Domicelo administratorilor lor. De asemenea, dezvoltatorii imobiliari au manifestat interesul de a utiliza platforma noastră până la predarea situaţiei către Asociaţie/Firma de administrare.
Momentul cheie pentru noi a fost când aplicaţia Domicelo a devenit un factor determinant în calificarea firmelor de administrare pentru preluarea a două noi asociaţii, una de 300 de apartamente, iar cealaltă de 700.
Astfel, integrarea aplicaţiei în procesul de selecţie nu doar că a subliniat importanţa unei administrări moderne şi orientate către nevoile proprietarilor, dar a reprezentat şi un pas semnificativ către transformarea paradigmei tradiţionale în administrarea imobilelor.
Aceste exemple demonstrează că există o tendinţă clară către adoptarea soluţiilor tehnologice în domeniul administraţiei imobilelor, iar Domicelo este în poziţie excelentă pentru a răspunde acestei cereri în creştere.
În curând, segmentul în care tu îţi desfăşori activitatea va aduna concurenţi. Credem că asul din mânecă sau sintagma “cu un pas înainte” este esenţială. Cum te raportezi tu la această diferenţiere?
Chiar dacă în acest moment ne bucurăm de o poziţie favorabilă fiind prima soluţie de acest gen, suntem conştienţi de importanţa diferenţierii şi de necesitatea de a rămâne mereu în faţa potenţialilor concurenţi.
Atingerea obiectivului de a crea prima Aplicaţie a Locuinţei a fost o provocare majoră cu o durată de 2 ani, dar şi o realizare deosebită pentru noi.
Pentru astăzi, ne-am orientat către o strategie simplă şi eficientă: aplicaţia este gratuită pentru Proprietari, iar firmele de administrare beneficiază de un CRM aproape gratuit, cu un cost modic de la doar 1 leu/utilizator/lună (plus 2 luni bonus).
Pentru viitor ne concentrăm pe trei piloni principali care ne vor diferenţia:
Colaborări Strategice: Construim parteneriate cu aplicaţii de gestionare a chiriaşilor şi platforme tip concierge (bilete la evenimente, recomandări restaurante, cafenele, service-uri auto etc.), pentru a oferi o experienţă completă. Colaborând cu alte soluţii din domeniul proptech, ne asigurăm că Domicelo rămâne alegerea numărul 1 pentru proprietari şi administratori.
Integrări Avansate: Suntem mereu în căutarea beneficiilor integrărilor extinse, găsind de exemplu soluţii pentru software-uri de contabilitate sau controlul barierelor cu camere pentru citirea numerelor de înmatriculare, pentru a optimiza experienţa utilizatorului şi a oferi funcţionalităţi avansate.
Extindere Prin Franciză: Ne propunem să extindem serviciile noastre de la Bucureşti şi Ilfov la întreaga ţară, prin parteneriate cu colaboratori locali. Astfel, asigurăm soluţii adaptate specificului local şi sprijinim o creştere continuă şi durabilă a afacerii noastre.
Suntem la începutul drumului nostru, dar suntem entuziasmaţi de ceea ce ne rezervă viitorul. Perspectivele noastre sunt promiţătoare şi suntem nerăbdători să continuăm să creştem şi să ne dezvoltăm în acest domeniu.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.