WENS Travel, agenţie de turism românească, fondată în 1997 la Cluj-Napoca de Mihaela Căluşer, a încheiat anul 2024 cu venituri de 10 milioane de euro şi ţinteşte pentru 2025 o creştere de 10-12%, generată în principal de atragerea în România a turiştilor străini (incoming) şi dezvoltarea segmentului de business travel.
„WENS are o filosofie de business care se bazează pe experienţe personalizate şi de calitate pentru fiecare dintre clienţii noştri. În 2025, ne propunem să aducem în România tot mai mulţi turişti străini şi să creştem turismul de incoming, un segment cu potenţial imens dar insuficient valorificat până în acest moment. Există multe lacune în comunicarea noastră ca brand de ţară, iar turismul de incoming este limitat de incapacitatea noastră de a vinde ceea ce este bun şi autentic în România. Fie nu ştim ce este autentic românesc, fie, dacă ştim, nu avem încredere că poate atrage turişti iar aceste minusuri ne afectează potenţialul de dezvoltare ca destinaţie turistică”, explică Mihaela Căluşer, fondatoarea WENS Travel.
Antreprenoarea consideră că, în prezent, turismul de incoming este mai degrabă unul nişat, deoarece străinii care aleg România pentru vacanţe se încadrează în două categorii: persoane în vârstă, care caută destinaţii mai ieftine, şi motociclişti, ciclişti, căţărători, persoane care caută aventură.
România, fereastră de oportunitate pentru incoming
„În timpul pandemiei, am început să explorez mai mult România şi am descoperit locuri deosebite, cu condiţii de cazare foarte bune. Am observat o schimbare în mentalitatea proprietarilor de locaţii turistice, care au început să acorde o mai mare atenţie calităţii serviciilor oferite. Acest lucru m-a inspirat să mă implic mai mult în dezvoltarea segmentului de incoming şi să investesc direct. Am început cu o proprietate la Câmpia Turzii, o casă veche cu o livadă de 9.000 de metri pătraţi unde îmi propun să ofer experienţe autentic româneşti turiştilor străini care ajung în România”, explică Mihaela Căluşer.
Potrivit fondatoarei WENS Travel, momentan, proprietatea de la Câmpia Turzii funcţionează în regim de centru de organizare de evenimente fiind potrivită pentru şedinţe de management sau ateliere gastronomice. Planul de dezvoltare include construcţia unui complex cu şapte căsuţe, pentru a oferi şi servicii de cazare
„Având în vedere experienţa noastră vastă pe segmentul turismului experienţial şi de aventură, am gândit programe care să ofere experienţe de neuitat, dincolo de clasicele vizite la Palatul Parlamentului sau la Castelul lui Dracula, o masă tradiţională cu slănină, sarmale şi ţuică. Avem programe care au la bază patrimoniul UNESCO, pentru că acesta este recunoscut la nivel mondial. Dar lucrăm şi la programe în care să combinăm România cu Republica Moldova, de exemplu, sau cu alte ţări din jur, care să se adreseze turiştilor din zone mai îndepărtate, Australia, Coreea, Statele Unite ale Americii, care, dacă vin de foarte departe, vor o experienţă mai mare decât ţara noastră”, explică Mihaela Căluşer.
Agenţia va promova aceste programe la nivel internaţional, prin participarea la târguri de profil, dar şi prin intermediul agenţiilor cu care colaborează pentru a atrage turişti străini interesaţi de destinaţiile autentice din România.
Business travel şi turism experienţial, tendinţele anului 2025
În 2025, WENS Travel îşi propune să-şi extindă şi mai mult serviciile de business travel, un segment care generează în prezent 70% din veniturile agenţiei. Deşi piaţa de business travel din Cluj-Napoca este foarte competitivă, agenţia îşi propune să se extindă la nivel naţional şi să colaboreze mai mult cu companiile româneşti, pentru a reduce riscul dependenţei de corporaţiile internaţionale care impun parteneri globali în gestionarea călătoriilor de afaceri.
„Intenţionăm ca, pe partea de business travel, să ne îndreptăm mai mult spre investiţiile româneşti. Am observat în ultimii ani această tendinţă în piaţa de business travel ca firmele mamă să impună filialelor să colaboreze cu anumiţi parteneri, şi nu doar pe partea de turism, iar acestea să fie nevoite să renunţe la partenerii locali, deşi colaborarea a fost impecabilă”, spune Mihaela Căluşer.
De asemenea, WENS Travel va continua să extindă în 2025 segmentul de turism experenţial şi de aventură, răspunzând cererii tot mai mari pentru destinaţii exotice precum Japonia, Vietnam, Cambodgia, Africa de Sud şi Kenya.
„Am organizat primele grupuri personalizate în 2017, iar cererea pentru astfel de experienţe a crescut constant. Cea mai provocatoare experienţă a fost anul trecut când am fost în Vietnam cu 75 de persoane. Iniţial, am pornit cu 15 persoane, iar la final am avut 75, împărţiţi în trei grupuri. De fapt, fiecare grup a avut o variantă diferită de program, Vietnam a fost nucleul, toţi l-au vizitat, dar unele persoane au fost şi în Laos, şi în Cambodgia”, spune fondatoarea WENS Travel.
În acest an, majoritatea grupurilor personalizate vor fi organizate la cererea clienţilor, care sunt foarte interesaţi de călătorii unice, adaptate preferinţelor individuale. Cei mai mulţi participanţi la acest tip de circuite sunt persoane cu vârsta peste 50 de ani, pasionate de descoperirea unor destinaţii noi şi care alocă un buget special pentru călătorii. În plus, perioada pandemiei i-a determinat să-şi reevalueze priorităţile şi să transforme în realitate experienţele pe care şi le-au dorit de mult timp.
„Imediat după pandemie, am avut o cerere foarte mare. Oamenii voiau să călătorească foarte mult în locuri inedite. Dacă propunea cineva o destinaţie, găseam repede participanţi. În ultima vreme, am observat că oamenii au devenit mai selectivi în ceea ce priveşte destinaţia. Sunt mai atenţi la dorinţele lor”, spune fondatoarea WENS Travel.
În 2024, serviciile B2B au reprezentat 70% din cifra de afaceri a agenţiei, iar cele B2C, 30%. WENS Travel este cunoscută pe piaţa din România pentru abordarea personalizată a fiecărui client şi a fiecărui proiect. Orientată iniţial pe vânzarea biletelor de avion, compania şi-a dezvoltat rapid portofoliul de servicii de la organizare de evenimente corporate până la pachete turistice menite să transforme călătoriile în experienţe memorabile. În prezent, WENS Travel are 26 de angajaţi şi un portofoliu impresionant: peste 195.000 de itinerarii, 11.500 de călătorii de afaceri şi 29.000 de clienţi mulţumiţi.
Despre WENS Travel
Fondată în 1997 la Cluj-Napoca de Mihaela Căluşer, WENS Travel este o agenţie de turism recunoscută pentru abordarea personalizată a fiecărui client. Iniţial specializată în vânzarea biletelor de avion, compania s-a extins rapid, oferind organizare de evenimente corporate şi pachete turistice menite să transforme călătoriile în experienţe memorabile. Certificarea IATA obţinută în 2000 a consolidat reputaţia agenţiei ca una dintre cele mai de încredere din România. Agenţia oferă o gamă variată de servicii, de la vacanţe personalizate, sejururi standard şi călătorii de grup, până la pachete exotice şi city break-uri, inclusiv cu plecare din Cluj-Napoca. Specializată şi în vacanţe tematice şi de familie, WENS Travel se asigură că fiecare călătorie este unică şi adaptată dorinţelor fiecărui client.

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.