Începând cu sesiunea august-septembrie 2023 a examenului naţional de bacalaureat, ale cărui probe scrise sunt în plină desfăşurare în aceste zile, conducerea PNL a Ministerului Educaţiei a decis implementarea evaluării digitalizate a lucrărilor candidaţilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Este vorba de un program naţional care va fi generalizat, după ce în sesiunile iunie-iulie 2022 şi iunie-iulie 2023 ale bacalaureatului şi, respectiv, ale evaluării naţionale a absolvenţilor clasei a VIII-a, a fost derulat un proiect pilot al acestui demers în două judeţe ale ţării.

În consecinţă, ministrul liberal al educaţiei a hotărât adoptarea evaluării digitalizate a pretendenţilor examenului naţional de bacalaureat, o măsură pozitivă, motivată în baza unei analize temeinice a realităţilor existente în prezent în procesul de învăţământ.

Beneficiile acestei decizii de reformare a examenului de bacalaureat sunt multiple, scopul urmărit fiind creşterea calităţii lucrărilor, precum şi fundamentarea obţinerii unor rezultate superioare a absolvenţilor.

În primul rând, vor fi eliminate cheltuielile existente până acum pentru transportul lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării. De asemenea, va creşte gradul de predictibilitate al examenului naţional, prin reducerea la maximum a birocraţiei. În noua schemă digitalizată, vor fi concepute în mod automat borderourile individuale şi finale de notare, odată cu finalizarea evaluării.

Un alt avantaj îl constituie reducerea timpului de lucru destinat evaluării, fapt benefic atât pentru absolvenţi, cât şi pentru cadrele didactice corectoare.

Totodată, riscul erorilor umane va fi exponenţial diminuat, atât în ceea ce priveşte calculul notei finale, cât şi a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, precum şi a introducerii notelor de pe lucrare în calculator, în vederea afişării rezultatelor finale.

Tot ca element de noutate în acest proces este transmiterea lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct către alţi doi evaluatori, în mod automat şi aleatoriu.

Nu în ultimul rând, noua metodologie de evaluare va conferi opţiunea efectuării unor analize complexe a examenelor, din punct de vedere al elementelor constitutive ale testelor, precum şi pe categorii de elevi sau şcoli, în vederea valorificării rezultatelor evaluării în folosul elevilor.

Sunt convinsă că demersul conducerii Ministerului Educaţiei va fi încununat de succesul scontat, cu atât mai mult cu cât procesul de evaluare digitalizată nu implică niciun fel de modificări ale criteriilor de evaluare, baremelor şi tipurilor de subiecte pentru probele scrise ale examenului de bacalaureat.

 

Deputat PNL Cluj

CRISTINA BURCIU

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.