SRL-ul constă în societatea cu răspundere limitată şi reprezintă una dintre formele cele mai răspândite de organizare a firmelor din ţară. În acelaşi timp, aceasta este şi cea mai sigură în ceea ce priveşte colaborarea dintre asociaţi, care de altfel sunt răspunzători de productivitate şi de modul în care aceasta evoluează, precum şi de patrimoniul unei firme.
Daca plănuiţi să vă deschideţi o firmă atunci forma de SRL reprezintă modalitatea cea mai ieftină de a face acest lucru, iar asta o pot confirma şi experţii de înfiinţări a societăţilor, din spatele site-ului contabuc.ro.
Ca să puteţi înfiinţa o astfel de societate, trebuie să cunoaşteţi o serie de aspecte de care va depinde bunul mers al afacerii pe care vă propuneţi să o deschideţi. În continuare găsiti exemplificate o parte a acestora, oferite de specialiştii contabuc.ro.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Ce trebuie avut în vedere pentru înfiinţarea SRL?
Înainte de toate trebuie să vă informaţi cu privire la specificaţiile făcute în legislaţia SRL pentru a putea dezvolta o astfel de societate. Aşadar, legea ce reglementează paşii care trebuie parcurşi pentru a înfiinţa SRL, precum şi actele necesare este cea cu numărul 31/1990. Există un capital minimum ce trebuie investit în acest sens, în prezent de 200 lei. De avut în vedere este faptul că, spre deosebire de PFA-uri, în cazul cărora proprietarii vor răspunde cu propria avere dacă e vorba de insolvenţă, cei care au deschis SRL vor răspunde numai cu patrimoniul companiei care este înregistrat.
În cazul acestui tip de societate numărul maxim de asociaţi care poate exista este de 50. Desigur, exista şi posibilitatea de a exista un asociat unic, fie persoană fizică, fie una juridică.
Potrivit specialiştilor contabuc.ro, dar nu numai acestora, un alt pas important de realizat constă în întocmirea actului constitutiv şi depunerea acestuia la Registrul Comerţului. Ce trebuie să cuprindă acest act constitutiv? Ei bine, nu trebuie să lipsească din informaţiile cuprinse în acesta datele de identificare (nume, prenume, CNP, data naşterii şi locul, cetăţenia, domiciliul), tipul de firmă, precum şi date despre sediul social.
Necesar de menţionat este şi domeniul de activitate al firmei, precum şi capitalul social al acesteia. De asemenea, detalii referitoare la asociaţii ce urmează să administreze firma, ca şi statutul pe care îl are fiecare în conducerea firmei.
Încă de la început trebuie să se stabilească care este partea cuvenită fiecăruia în parte având în vedere beneficiile, dar şi pierderile din firmă. Important de urmărit este şi aportul pe care îl va aduce fiecare asociat în parte. Probabil că deja se ştie cât de important este ca semnătura să fie în original, dată de fiecare asociat în parte.
Ulterior încheierii actului constitutiv, urmează înmatricularea firmei de tip SRL la Registrul Comerţului în decursul a 15 zile. În vederea finalizării acestui pas înfiinţatorii firmei au nevoie nu doar de respectivul act, dar şi de dovada faptului că fiecare asociat în parte şi-a îndeplinit contribuţiile şi că a fost depusă într-o bancă suma care constituie capitalul social. De asemenea, tot în acest context nu trebuie să fie omisă includerea dovezii sediului declarat, alături de disponibiliitatea firmei. Fondatorii firmei trebuie să ofere o declaraţie pe propria răspundere potrivit căreia sunt îndeplinite toate condiţiile pe care le prevede legea.
Este necesar ca la Registrul Comerţului să fie depuse şi trei tipuri de formulare completate corespunzător. Este vorba despre cererea de înfiinţare, despre declaraţia pe proprie răspundere, precum şi de Anexa – Vector Fiscal.
Numai în situaţia în care formularele anterior menţionate sunt complete, Registrul Comerţului poate să elibereze Certificatul de Înregistrare al Firmei, ce are rolul de a atesta înfiinţarea respectivului SRL.
Acestea sunt aspectele ce trebuie avute în vedere pentru a înfiinţa corespunzător o societate cu răspundere limitată. Pe cont propriu, îndeplinirea tuturor cerinţelor poate fi destul de obositoare, motiv pentru care solicitarea ajutorului unui expert în domeniu poate fi de real folos.
În acest sens, cei interesaţi pot apela la specialiştii Contabuc pentru a beneficia de cele mai bune soluţii şi de un timp redus de înfiinţare. Astfel, în cadrul paginii contabuc.ro sunt menţionate detalii importante cu privire la diversele aspecte ce trebuie avute în vedere, alături de datele prin care doritorii pot intra în contact cu aceşti specialişti, care se remarcă prin faptul că oferă întotdeauna servicii de calitate, promptitudine, profesionalism şi preţuri corecte.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.