Aon România a organizat joi, 24 noiembrie 2016, în cadrul Hotelului Intercontinental, Gala decernării titlului Best Employer. Companiile câştigătoare ale titlului “Aon Best Employer 2016” au fost desemnate ca urmare a desfăşurării celei de-a patra ediţii consecutive a studiului Aon Best Employers în România. La eveniment au participat aproximativ 140 de persoane, reprezentanţi ai companiilor participante la Studiu, dar şi companii interesate de rezultate.
În ediţia 2016 a Galei “Aon Best Employer” au fost nominalizate următoarele companii:
v Adobe Systems Romania
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
v Autonom
v Edenred Romania
v JW Marriott Bucharest Grand Hotel
v Mars Romania şi Royal Canin Romania (ca parte a Mars in Romania)
v MSD Romania
v Nutricia Early Life Nutrition Romania
v Pfizer Romania
v Premier Restaurants Romania
v Sodexo On-Site Services
v Timac Agro Romania
Ce diferenţiază companiile Best EmployersLa studiul Aon Best Employers de anul acesta au participat 37 de companii, reprezentate de 13.400 respondenţi angajaţi şi 250 top manageri din domenii precum farma, IT, financiar, agribusiness, retail, hotelier, media, automotive, servicii medicale etc.
Rezultatele studiului arată că nivelul implicării rămâne constant, cu o creştere de 1% faţă de anul precedent. Dacă rezultatele la nivel de Medie a participanţilor arată un scor de 60% engagement al angajaţilor, , companiile Best Employer au un nivel de engagement de 81%.
Cele mai mari diferenţe între Media rezultatelor tuturor participanţilor şi media rezultatelor companiilor Best Employer se regăsesc în segmentul angajaţilor highly engaged – 19% pentru Medie şi 40% pentru Best Employers, dar şi în segmentul angajaţilor disengaged – 16% pentru Medie şi doar 5% pentru Best Employers.
Studiul arată şi care este nivelul de engagement pentru categoriile de angajaţi în funcţie de mărimea companiei: pentru companiile cu mai putin de 250 de angajaţi scorul este de 71%, el scăzând la 63% în cazul companiilor între 250 şi 1.000 de angajaţi şi ajungând la 57% în cazul companiilor cu peste 1.000 de angajaţi.
Cele mai mari diferenţe de percepţie a angajaţilor companiilor Best Employer faţă de Medie se referă la următoarele arii analizate de studiu: leadership: diferenţă de 23% (77% vs 54%) atunci când vorbim despre impactul avut de echipa de top management asupra implicării profesionale a angajaţilor; retenţie: diferenţă de 23% (71% vs 48%) referitor la încrederea angajaţilor că organizaţia lor reţine oamenii de care are nevoie pentru atingerea obiectivelor.
La fel de relevante au fost şi ariile “corectitudine salarială” - 67% din angajaţii companiilor Best Employer sunt convinşi de faptul că sunt plătiţi pe măsura efortului pe care îl depun în cadrul companiei, faţă de 44% în cadrul Mediei. În privinţa beneficiilor, 71% din angajaţii companiilor Best Employer sunt satisfăcuţi de nivelul beneficiilor oferite de angajator, faţă de 49% pentru angajaţii din Medie.
“Fiecare ediţie anuală a sondajului este celebrată prin acest eveniment, în care este concentrată munca noastră de-a lungul unui an, alături de companiile care participă la sondaj.
Ne bucurăm să avem aportul nostru în conştientizarea faptului că engagement-ul este important într-o companie, că fiecare industrie, fiecare companie din industrie are provocările ei şi că nu există o reţetă magică, valabilă pentru toate companiile. Mesajul meu către companii este următorul ”dacă nu ştiţi care este dimensiunea lipsei de engagement în compania voastră, ar trebui să o faceţi. Aflaţi ce cred angajaţii despre voi. Doar aşa puteţi să îi implicaţi, să îi responsabilizaţi în a face ceva, în loc să aştepte ceva din partea companiei.”, a declarat în cadrul Galei Virginia Păuna, Project Leader al studiului Best Employers din România.
Criteriile studiului Best Employer
Best Employer Study analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaţilor în baza a trei dimensiuni – SAY, STAY şi STRIVE - ce pot fi influenţate de gradul de satisfacţie a- angajaţilor cu privire la anumite categorii, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunităţile de învăţare şi dezvoltare, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputaţia angajatorului, atenţia acordată angajaţilor, recompense si recunoaştere.
“SAY” - angajaţii vorbesc pozitiv despre compania angajatoare în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii –, companiile Best Employer au înregistrat anul acesta un nivel de 87%, în timp Media a înregistrat un scor de 70%.
“STAY” - angajaţii îşi doresc să rămână pe termen lung în compania pentru care lucrează, nu se gândesc să o părăsească şi şi-ar recomanda angajatorul prietenilor – pentru acest an scorul Mediei a fost de 62%, faţă de scorul primit de Best Employers, de 77%.
“STRIVE” - angajaţii depun extra efort în activitatea lor de zi cu zi – studiul din 2016 arată un impresionant scor de 81% pentru angajaţii din companiile Best Employers faţă de 60% pentru Medie.
În cei 4 ani de desfăşurare a sondajului, Aon a lucrat cu un număr de 124 de companii cu un număr total de aproape 94,000 angajaţi, dintre care peste 45,000 au decis să îşi exprime opinia.
* * * *
Note către editori
Aon plc (NYSE: AON) este lider mondial în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 69.000 angajaţi în toată lumea, Aon acordă cele mai bune servicii clienţilor săi din peste 120 de ţări, combinând soluţii de risc inovatoare şi eficiente cu expertiza tehnică a resurselor sale la nivel mondial. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive de către surse multiple din industria de profil. Vizitaţi www.aon.com pentru mai multe informaţii despre Aon şi www.aon.com/manchesterunited pentru detalii privind parteneriatul Aon cu Manchester United
Aon România, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare din România, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Companie înfiinţată în 1991 devine subsidiară a grupului Aon din 2005. Aon România deţine certificatul de management al calităţii ISO 9001/2008. Pentru mai multe informaţii despre Aon, vizitaţi www.aon.ro
Best Employers Study (BES) se adresează companiilor cu peste 50 de angajaţi şi cel puţin trei ani de activitate pe piaţa din România. Pe lângă nominalizarea companiilor Best Bemployer, acest studiu furnizează o serie de informaţii atât despre angajaţi cât şi despre angajatori. BES îi ajută pe managerii de companii să afle cum pot obţine rezultatele cele mai bune cu resursele pe care le au in companie şi cum pot creşte performanţa afacerii prin optimizarea nivelului de engagement al angajaţilor. Pentru mai multe detalii despre studiul Best Employers în România vizitaţi https://bestemployerseurope.aon.com/ro/
Contact PR:
Ruxandra Vasile
Managing Partner I Pure Media Solutions
m +4.073.661.6600 ruxandra.vasile@puremedia.ro
Aon Romania
Virginia Pauna
Project Leader Best I Employers Romania
m +4.072.535.4805 virginia.pauna@aon.ro
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.