Prima ediţie a AccessABILITY Expo, desfăşurată între 27 şi 29 septembrie la Biblioteca Naţională a României, s-a încheiat cu succes, marcând un moment important în discuţia naţională cu privire la accesibilitate şi incluziunea persoanelor cu dizabilităţi.
Organizat de Camera de Comerţ Română pentru Diversitate (RDCC) şi compania londoneză de tehnologie Renard Group, evenimentul a adunat mii de participanţi, reprezentanţi ai comunităţii persoanelor cu dizabilităţi, lideri în afaceri şi societatea civilă, cu scopul de a contura un viitor mai incluziv pentru România.
Primul târg de locuri de muncă ED&I organizat vreodată în România, parte a AccessABILITY Expo, a fost conceput pentru a reuni persoane cu dizabilităţi şi companii care doresc să angajeze din această comunitate. Peste 150 de persoane au fost intervievate de companii precum Kaufland, Decathlon şi Alexandrion Group. Târgul de joburi a fost co-organizat împreună cu Head Hunting Agency.
Una dintre componentele centrale ale evenimentului a fost cea de-a treia ediţie a conferinţei Romanian Accessibility Awareness Day (RAAD), care a subliniat importanţa creării unor locuri de muncă incluzive pentru aproape un milion de persoane cu dizabilităţi vizibile şi invizibile din România. RAAD 2024 a atras 13 experţi care au purtat discuţii despre bunele practici pentru afaceri, inclusiv strategii cu privire la integrarea persoanelor neurodivergente şi impactul viitoarei Directive Europene privind Accesibilitatea, ce va intra în vigoare în 2025.
„Kaufland este profund dedicat promovării unui mediu de lucru în care diversitatea şi incluziunea sunt mai mult decât simple valori - ele au devenit unul dintre pilonii culturii noastre. Suntem mândri să avem deja peste 450 de angajaţi cu dizabilităţi în România şi dorim să angajăm încă 700. Credem că o forţă de muncă diversă aduce inovaţie, rezilienţă şi perspective noi care îmbogăţesc o întreagă organizaţie. Cu fiecare nou angajat demonstrăm faptul că persoanele cu dizabilităţi pot avea acces la aceleaşi oportunităţi de creştere şi succes ca oricine altcineva”, a declarat Estera Anghelescu, Director de Recrutare & Employer Branding la Kaufland şi Vicepreşedinte RDCC.
„Atâta timp cât o companie îşi doreşte să aibă colegi şi angajaţi cu dizabilităţi, nu există scuze. Sunt atât de multe ONG-uri care pot oferi sfaturi şi ajutor pentru a-i integra în companie, este nevoie doar de voinţă pentru a face accesibilitatea o realitate”, a adăugat Daniela Tontsch, Preşedinte al Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România.
Pe parcursul evenimentului, participanţii au explorat modalităţi de a utiliza programe inovatoare pentru a promova incluziunea persoanelor cu dizabilităţi.
Andreea Groenendijk-Deveau, CEO al Renard Group, a spus: „Acest eveniment a fost un memento puternic al realizărilor pe care le poate aduce colaborarea în adevăratul sens al cuvântului. Am asistat la impactul incredibil pe care îl pot avea business-urile, ONG-urile, autorităţile şi comunitatea persoanelor cu dizabilităţi atunci când lucrează împreună în folosul unui scop comun. Accesibilitatea înseamnă mult mai mult decât respectarea unor reglementări - este vorba despre schimbarea unor mentalităţi şi remodelarea lumii noastre într-una în care fiecare individ, indiferent de capacităţi, poate visa şi poate realiza un viitor mai luminos.”
AccessABILITY Expo 2024 a fost conceput pentru a creşte gradul de conştientizare, a promova inovaţia şi a stimula colaborarea între sectoare. Evenimentul a prezentat soluţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi a încurajat companiile şi factorii de decizie să integreze accesibilitatea în strategiile lor. Expoziţia a găzduit peste 40 de expozanţi, 20 de speakeri, o serie de ateliere şi discuţii pe teme cheie, precum tehnologia, sănătatea, planificarea urbană şi angajarea persoanelor cu dizabilităţi.
Lestat Monroe, Fondator şi Vicepreşedinte RDCC, a declarat: „Suntem pregătiţi pentru schimbare, iar aceasta era necesară de mult timp. AccessABILITY Expo nu este doar despre creşterea gradului de conştientizare. Este despre susţinerea reală a persoanelor cu dizabilităţi şi schimbarea normelor societale. Pentru prima dată în România, am avut un eveniment care a pus bazele unui impact durabil. Vom continua să lucrăm cu toţi factorii implicaţi din această comunitate extraordinară în următoarele luni şi ani pentru a vedea cum putem sprijini iniţiativele care vor aduce o diferenţă reală şi pozitivă.”
Partenerul principal al evenimentului a fost Kaufland. AccessABILITY Expo 2024 a fost susţinut de Ambasada Sustenabilităţii în România, Belgian Luxembourg Romanian Elite Business Women, Ambasada Marii Britanii la Bucureşti, Elite Business Women is a Business Club, Ambasada Belgiei în Bucureşti, Ambasada Franţei în România, Institutul Francez din România, Camera de Comerţ a Republicii Moldova, Camera de Comerţ Româno-Olandeză, Ambasada Norvegiei, Camera de Comerţ Româno-Portugheză, She is Mom, The Better Ist, Ambasada SUA în Bucureşti. Partenerii noştri strategici au fost Camera de Comerţ Româno-Britanică, Fit For Future, Motivation şi TedX Băneasa.
Evenimentul a fost sponsorizat de Banca Transilvania, Decathlon, Dentons, Exim Banca Românească, MyEcoBox.ro, NN şi Raiffeisen Bank România. Partenerii noştri media au fost Profit.ro, News.ro, Business Review, GovNet, Jurnal Social, ejobs.ro, Nine O'Clock, RFI, StartUP, Itsy Bitsy şi Wall-Street.ro.
Pentru mai multe informaţii despre AccessABILITY Expo şi iniţiativele în curs ale RDCC, vă rugăm să vizitaţi www.rdcc.ro sau să contactaţi echipa de comunicare la pr@rdcc.ro.
Despre Camera de Comerţ pentru Diversitate din România
Camera de Comerţ pentru Diversitate din România (RDCC) este o organizaţie dedicată promovării diversităţii şi incluziunii în comunitatea de afaceri din România. Prin reunirea companiilor locale şi multinaţionale, RDCC colaborează la iniţiative care includ proiecte de conştientizare şi educaţie, dezvoltarea culturii organizaţionale, traininguri ED&I, certificare şi activităţi de networking pentru sectorul public şi privat şi angajaţii lor. Implicând o diversitate de actori, inclusiv femei, LGBT+, romi, persoane cu dizabilităţi şi alte grupuri minoritare, alături de lideri de afaceri, viziunea RDCC este de a susţine o societate egală, diversă şi incluzivă pentru toţi. Află mai multe aici: www.rdcc.ro.
Despre Renard Group
Renard Group este o companie londoneză de tehnologie angajată în sprijinirea sectorului caritabil prin cercetare, resurse şi advocacy pentru a asigura că organizaţiile de caritate au instrumentele necesare pentru a prospera în lumea digitală. Activitatea sa se concentrează pe promovarea inovaţiei, îmbunătăţirea accesului la tehnologie şi stimularea colaborării în întregul sector.
Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.