Departamentul britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) a publicat, vineri, raportul final cu privire la accidentul de avion în care au murit, în ianuarie 2019, fotbalistul Emiliano Sala şi pilotul David Ibbotson.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Anchetatorii au stabilit că avionul plecase de pe aeroportul din Nantes în 21 ianuarie 2019, la ora 19:16, cu un pasager la bord, zborul fiind unul comercial, cu destinaţia aeroportul Cardiff. La ora 20:16, probabil în timpul unor manevre pentru evitarea unor condiţii meteo dificile, aparatul de zbor a dispărut de pe radar şi s-a prăbuşit în apă, la nord-vest de Guernsey. Nici pilotul şi nici avionul nu aveau licenţele sau autorizaţiile pentru zbor comercial, se arată în raport.

S-au descoperit următorii “factori cauzali”:  

Pilotul a pierdut controlul aparatului de zbor în timpul unui viraj făcut manual, iniţial probabil pentru a menţine sau recăpăta Visual Meteorogical Conditions (VMC).

Apoi, avionul a suferit o ruptură în timpul zborului, în timpul manevrei la o viteză semnificativ mai mare faţă de cea prevăzută de designul său pentru astfel de manevre.

Pilotul a fost probabil afectat de o intoxicaţie cu monoxid de carbon.

Anchetatorii au constatat că următorii factori au contribuit la accident:

Pierderea controlului s-a produs cel mai probabil deoarece zborul nu s-a realizat în conformitate cu standardele de siguranţă în cazul zborurilor comerciale. Acest lucru s-a văzut prin faptul că zborul s-a făcut conform Visual Flight Rules (VFR) pe întuneric, în condiţii meteo dificile, în ciuda faptului că pilotul nu avea pregătire pentru zbor pe timp de noapte şi nici nu avea un instructaj recent pentru zborul cu instrumente.

Inspectarea sistemelor de evacuare nu elimină riscul de intoxicaţie cu monoxid de carbon.

În avion nu exista un detector de monoxid de carbon cu avertisment activ, care l-ar fi putut alert ape pilot cu privire la prezenţa monoxidului de carbon la timp pentru a lua măsuri.

Ca urmare a raportului cu privire la accidentul de anul trecut, s-au emis recomandări de siguranţă cu privire la licenţele personalului de zbor, prezenţa unor detectoare de monoxid de carbon şi inspecţii suplimentare ale sistemelor de evacuare.

S-au luat măsuri de siguranţă pentru atragerea atenţiei asupra riscului zborurilor fără licenţă şi pentru îmbunătăţirea regulilor celor care efectuează inspecţiile regulate ale sistemelor de evacuare.

Până acum au mai fost publicate două rapoarte provizorii cu privire la accident, în februarie şi august 2019. În cel din august, Departamentului britanic de Investigare a Accidentelor Aviatice (AAIB) anunţase că testul toxicologic al corpului fostului fotbalist a arătat niveluri de monoxid de carbon atât de ridicate în sângele său, încât ar fi putut cauza convulsii, pierderea conştienţei şi un atac de cord.

La 21 ianuarie 2019, avionul de tip Piper Malibu în care se aflau Sala şi pilotul David Ibbotson a fost dat dispărut, în timp ce se afla deasupra Canalului Mânecii, după ce a pierdut contactul cu controlorii de trafic. Sala se întorcea la Cardiff, pentru a se alătura echipei la care fusese transferat, după o scurtă vizită la Nantes, unde a călătorit cu acelaşi aparat pentru a-şi lua la revedere de la foştii lui colegi.

Epava avionului a fost găsită, la 3 februarie, pe fundul Canalului Mânecii. Autorităţile britanice au recuperat din epava avionului trupul neînsufleţit al fotbalistului Emiliano Sala. Trupul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.