Echipa americană de Formula 1 Haas şi Toyota au anunţat vineri un parteneriat tehnic multianual, în cadrul căruia cel mai mare constructor auto japonez revine în cursele de Grand Prix pentru prima dată după 2009, relatează Reuters.
Cea mai mică echipă de pe grila de start va continua să utilizeze motorizările Ferrari şi să colaboreze îndeaproape cu Maranello, precum şi cu partenerul Dallara pentru proiectarea şasiului, după ce în luna iulie a fost convenită prelungirea contractului până la sfârşitul anului 2028.
Parteneriatul cu Toyota Gazoo Racing, divizia de motorsport a constructorului de automobile, începe imediat cu aplicarea mărcii pe maşinile pilotate de Nico Hulkenberg şi Kevin Magnussen la Marele Premiu al SUA de săptămâna viitoare din Austin, Texas.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Toyota Gazoo Racing va deveni partenerul tehnic oficial al Haas, ambele părţi împărtăşind expertiză, cunoştinţe şi resurse.
Constructorul auto japonez va furniza servicii de proiectare, tehnice şi de producţie şi va folosi parteneriatul pentru a dezvolta tineri piloţi, ingineri şi mecanici printr-un program de testare a maşinilor anterioare.
Toyota, care a băgat bani în Formula 1 între 2002-09 cu o echipă care nu a reuşit să câştige nicio cursă, a declarat că nu există niciun plan de a construi un motor sau de a avea din nou o echipă de uzină.
„Să avem un lider mondial în sectorul auto care susţine şi lucrează alături de organizaţia noastră, încercând în acelaşi timp să-şi dezvolte şi să-şi accelereze propria expertiză tehnică şi de inginerie - este pur şi simplu un parteneriat cu beneficii evidente pentru ambele părţi”, a declarat directorul japonez al Haas, Ayao Komatsu.
Toyota este activă în campionatul mondial de raliuri şi în cursele de anduranţă, dar preşedintele companiei, Akio Toyoda, a declarat într-o conferinţă de presă pe circuitul Fuji că doreşte să deschidă o cale pentru piloţii japonezi de a conduce cele mai rapide maşini din lume.
Haas, a şaptea în clasamentul actual, va avea o linie complet nouă anul viitor, formată din francezul Esteban Ocon şi debutantul britanic Oliver Bearman, rezerva Ferrari care a concurat de două ori în acest sezon ca înlocuitor la Ferrari şi Haas.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.