Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat, miercuri seară, că a semnat ordinul care permite ca, din 15 august, comunicarea cu toate instituţiile din subordinea ministerului să se facă online, precizând că ”drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”. Alexandru vrea ca beneficiarii de servicii să facă un singur drum la instituţii, la final, pentru a ridica documentele necesare: ”fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului”.
”Dacă am putut comunica electronic în pandemie (şi a fost şi uşor şi eficient) dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanţii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăţi (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ceea ce solicit. Mă aştept să întâmpin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o şansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este şi un beneficiar al unui serviciu al Ministerului”, a scris, miercuri seară, pe Facebook, Violeta Alexandru.
Aceasta afirmă că ”drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Cetăţenii care beneficiază de drepturi şi servicii din partea Caselor de Pensii/Agenţiei pentru Ocuparea Forţei de Muncă/Autorităţii pentru Plăţi şi Inspecţii Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituţii.
”Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcţionarul comod pe scaun. La Bucureşti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren”, a mai scris Alexandru.
Ministrul Muncii a precizat că se va comunica prin e-mail sau prin portalurile instituţiilor.
”Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat! Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente”, a mai precizat ministrul.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.