Primarul Capitalei Nicuţor Dan a declarat luni dimineaţă, că ia în calcul externalizarea serviciilor de curăţenie în parcuri, precizând însă că procedura de achiziţieaunor astfel de servicii este anevoioasă. De asemenea, el a reluat afirmaţia conform căreia anul acesta nu sunt bani pentru amenajarea parcurilor, dar a dat asigurări că anul viitor situaţia va fi mai bună.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Primarul Nicuşor Dan s-a aflat marţi dimineaţă la intrarea în Parcul Cişmigiu, unde o echipă de muncitori urmează să facă lucrări de igienizare, după ce, în ultima perioadă, presa şi opinia publică au criticat modul în care arată marile parcuri din Bucureşti, în special parcurile Cişmigiu şi Herăstrău.

Nicuşor Dan a evocat posibilitatea externalizării acestor servicii dacă Administraţia Lacuri Parcuri şi Agrement, a cărei conducere a fost demisă recent, nu reuşeşte să se achite de sarcini, însă a subliniat că procedura de achiziţie este anevoioasă, necesitând până la 3 luni.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

”Avem o echipă de 40 de oameni de la ALPAB, care au o săptămână sarcina să pună la punct Cişmigiul, să facă curăţenie şi să tundă iarba acolo unde nu este tunsă. Puţin mai târziu, când o să avem bani, o să ne ocupăm de alei. Iar din marile investiţii, asta depinde de bugetul pe anul viitor, dar vă promit că în doi ani o să arate toate parcurile de care noi ne ocupăm aşa cum ar trebui să arate nişte parcuri. Este un test pentru ALPAB. În funcţie de ce vor face săptămânile astea vom decide dacă în viitor, după ce Compania de Parcuri se închide, dacă o să continuăm cu ALPAB prin muncitori angajaţi sau dacă o să externalizăm. Deci ce fac ei zilele astea, săptămânile astea, o să ne dea răspunsul ce se va întâmpla în viitor”, a afirmat Nicuşor Dan.

Ulterior, el a declarat: ”Externalizarea înseamnă să facem achiziţie publică. Din păcate, după cum ştiţi, este o diferenţă între a fi privat şi a fi autoritate publică. Când eşti autoritate publică, orice vrei să achiziţionezi peste piaţă de o anumită valoare trebuie să aştepţi cel puţin trei luni, până faci procedura, caietul de sarcini, termenele pe care le pui pe SEAP, aştepţi să se depună ofertele, le evaluezi, mai faci şi mai aştepţi pentru contestaţii, toate astea adunate, trei luni. Dacă vom lua această decizie (repet, e un test pe care îl avem acum cu oamenii noştri din ALPAB), dacă vom lua această decizie înseamnă că vom contracta cu o firmă privată, care să facă curat pe alei, care să tundă iarba, să facă curat pe ea, adică să strângă frunze, crengi şi tot ce mai cade, să golească coşurile de gunoi, exact ce au făcut şi angajaţii ALPAB înainte ca această activitate să se ducă înspre companie.

În ceea ce priveşte curăţarea statuilor, Nicuşor Dan a precizat că acestea nu ţin de ALPAB, ţin de Direcţia de Peisagistică, fostul AMPT.

”Pentru curăţarea statuilor trebuie să luăm un aviz de la Direcţia pentru Cultură, organismul subordonat al Ministerului Culturii, şi acolo este o mare întârziere pentru obţinerea avizelor pentru că e personal insuficient, spun ministerul şi direcţia”, a explicat el.

Nicuşor Dan a precizat că în şedinţa de miercuri a Consiliului General sunt puse pe ordinea de zi mai multe proiecte care vizează parcurile.

”Dizolvarea Companiei de Parcuri, dizolvarea Companiei de Arbori şi scăderea tarifului pentru Compania de Parcuri, pentru că nu e posibil ca pe piaţă tuns iarba şi strâns iarba împreună să coste 40 de bani şi la Compania de Parcuri tunsul să coste un leu şi strânsul ierbii tot un leu, adică doi lei, faţă de 40 de bani şi, de asemenea, încetarea exclusivităţii pe care Compania de Parcuri o avea pe întreţinerea parcurilor din Bucureşti, astfel încât să putem să intrăm şi cu personal ALPAB şi cu eventual alte firme”, a enumerat primarul general teme de pe ordinea de zi a şedinţei.

Nicuşor Dan a fost întrebat şi de ce a aşteptat un an pentru a interveni în parcuri.

El l-a corectat pe reporter, precizând că şi-a preluat mandatul de 10 luni şi că a avut mai multe acţiuni în ceea ce priveşte parcurile, inclusiv o rectificare bugetară, precum şi recenta demitere a conducerii ALPAB.

”Nu este un an, sunt 10 luni. O să aveţi mâine o conferinţă de presă în care o să vă spun ce am făcut în cele 10 luni. Au fost mai multe momente în care m-am implicat şi am crezut că problema va fi rezolvată. În primul rând, când s-a schimbat conducerea Companiei de Parcuri. După cum ştiţi, era o conducere cu o adunare generală constituită din consilieri din vechiul mandat şi cu un consiliul director numit de ei. S-a schimbat. După aceea, a fost o lungă întâlnire la Primăria Generală în care am avut un plan de acţiune, cu bani, cu suprafeţe. Din nou, nu s-a întâmplat nimic. Şi după aceea, pentru că ne-am dat seama că nu sunt bani suficienţi, am făcut şi o rectificare bugetară în care am pus bani pentru parcuri. Din nou nu s-a întâmplat nimic. Este o vină comună a Direcţiei ALPAB, pe de-o parte, şi de asta am schimbat directorul, pe de altă parte a Companiei de Parcuri, care n-a făcut lucrările aşa cum trebuia”, a afirmat primarul general.

El a şi calificat drept ”eronată” ideea potrivit căreia nu poate prelua ca interimar conducerea ALPAB, instituţie subordonată Primăriei Capitalei. 

”Pentru că s-a spus în presă, e o interpretare eronată asta, că eu n-aş avea voie să conduc ALPAB. Pur şi simplu, Primăria Municipiului Bucureşti, ca instituţie, are în subordine 45 de instituţii subordonate. În momentul în care există vacanţă de post pe directorul, pe conducătorul uneia din aceste 45 de instituţii, automat primarul preia această sarcină”, a susţinut Nicuşor Dan.

Nicuşor Dan a reluat şi afirmaţia potrivit căreia anul acesta nu sunt suficiente fonduri pentru parcuri, însă a dat asigurări că anul viitor situaţia va fi mai bună.

”După cum ştiţi, anul ăsta nu s-a pus problema să facem (n.r. - amenajări peisagistice), nu s-a pus problema să montăm semafoare, de exemplu, ci doar să le întreţinem pe cele pe care le avem, pentru că am pornit cu o gaură de minus trei miliarde de lei şi a fost foarte, foarte la limită să reuşim să oferim serviciile de bază. Situaţia financiară la 1 ianuarie 2022 o să fie mult mai stabilă decât cea pe care am găsit-o şi atunci o să ne permitem într-adevăr să facem o evaluare peisagistică şi, după ce specialiştii se vor pronunţa, acele intervenţii care sunt nevoie să fie făcute în parcuri”, a declarat primarul general.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.