Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, afirmă că îşi doreşte predictibilitate, un principiu de la care nu va abdica atâta timp cât este ministru. Deca vrea ca orice noi modificări să se aplice doar la final de ciclu educaţional. ”Ne dorim ca legile educaţiei să aibă un nivel mare de acord social, pentru a nu fi schimbate imediat ce sunt adoptate şi se schimbă majorităţile politice”, adaugă ea.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Nu există o semnătură a mea pe România Educată, dar e o viziune asumată şi este una care mi se pare că este singurul cadru strategic care ne-a ajutat să negociem pachetele de fonduri europene. Timpul alocat dezbaterii publice a respectat termenele legale. Cei care au dorit să-şi spună punctul de vedere şi l-au spus”, a afirmat, joi, Ligia Deca, într-o conferinţă de presă.  

Aceasta a afirmat că trebuie finalizat procesul legislativ.   

Evenimente

15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania

”Ce avem în faţă este un proces de finalizare al pachetului legislativ, început în mandatul altui ministru, dar care nu poate înceta. Indicatorii de performanţă ai sistemului educaţioal nu sunt la parametri la care trebuie să fie, avem nevoie de schimbări”, a mai afirmat Deca.  

Aceasta îşi doreşte predictibilitate.  

”Aş vedea ca orice schimbare - pentru schimbări educaţionale diferite - să înceapă cu cei care întră în clasa a V-a, schimbări care ţin de examenul de bac să fie doar pentru cei care intră în clasa a IX-a”, a adăugat Ligia Deca.  

”Pot garanta că MEN, cât voi fi eu ministru, nu va abdica de la principiul predictibilităţii. S-a înţeles în spectrul politic nevoia de a nu mai suprinde comunităţile şcolare şi a da timp celor care susţin examene importante”, a mai afirmat ministrul.  

Ligia Deca a afirmt că indicatorii de performanţă ai sistemului educaţional nu sunt la parametrii la care trebuie să fie.

“Ştim cu toţii că indicatorii de performanţă ai sistemului educaţional nu sunt la parametrii la care ar trebui să fie. Avem nevoie de schimbări, trebuie să le gândim, sigur, trebuie să dăm timp pentru acomodare şi de aceea, ca o paranteză, aş vedea ca orice schimbare pentru etape educaţionale diferite să înceapă cu clasa de intrare. Deci, de exemplu, schimbări care ţin de Evaluarea Naţională sau admiterea de liceu să înceapă cu cei care intră în clasa a cincea după intrarea în vigoare a legii”, a explicat ministrul Educaţiei.

Ea a menţionat că nu doreşte să creeze panică în sistem.

“De exemplu, dacă Legea educaţiei va fi adoptată de Parlament până la finele acestui an, cei care vor intra în clasa a cincea în anul şcolar 2023-2024 vor da examenele de admitere sau Evaluarea Naţională pe noul sistem. Deci cu ei se va începe. La fel cei care intră în clasa a noua în 2023-2024 vor da Bacalaureatul pe forma propusă de noua lege. Asta pentru a avea timp de acomodare în sistem, pentru a avea timp de formare a cadrelor didactice, pentru a da timp pentru a schimba programele, dar şi curriculumul şi mai ales pentru a exista un orizont corect de aşteptare al copilului. Nu dorim să creăm panică în sistem şi poate că vom avea timp în această perioadă să şi pilotăm din aceste soluţii pentru a învăţa lecţiile care trebuie învăţate”, a mai transmis Ligia Deca.

”Una din problemele mari pe care le-am avut în sistemul educaţional este schimbarea atât de bruscă şi de frecventă a prevederilor Legii educaţiei. De aceea consider că proiectul România Educată a asigurat acea bază de consens şi ne dorim ca legile educaţiei să aibă un nivel mare de acord social, pentru a nu fi schimbate imediat ce sunt adoptate şi se schimbă majorităţile politice”, a subliniat Deca.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.