UNICEF a anunţat, joi, că creşte substanţial sprijinul acordat tuturor ţărilor pentru a ajuta copiii să continue să înveţe, menţinând totodată siguranţa şcolilor, în condiţiile în care închiderea şcolilor la nivel naţional perturbă educaţia a peste 80% dintre elevii din întreaga lume.
”În majoritatea ţărilor din lume, şcolile s-au închis. Este o situaţie nemaiîntâlnită şi, dacă nu acţionăm împreună acum pentru a proteja educaţia copiilor, societăţile şi economiile vor resimţi consecinţele acestei situaţii la mult timp după ce vom fi învins COVID-19. În comunităţile cele mai vulnerabile, impactul va afecta generaţii la rând. Conform lecţiilor învăţate după închiderea şcolilor ca răspuns la epidemia de Ebola, cu cât stau mai mult copiii departe de şcoală, cu atât şansele ca aceştia să se reîntoarcă în clase sunt mai mici. Oferirea unor alternative de studiu copiilor şi, în acest mod, restabilirea unei rutine constituie elemente critice ale răspunsului nostru”, a afirmat Robert Jenkins, Coordonator global al programelor de educaţie în cadrul UNICEF, citat într-un comunicat de presă.
Potrivit documentului, pentru a frâna perturbarea educaţiei copiilor şi a le oferi posibilitatea de a continua să înveţe în siguranţă, UNICEF a alocat fonduri suplimentare menite să accelereze demersurile realizate împreună cu guvernele şi partenerii în peste 145 de ţări cu venituri mici şi medii.
”Alocarea globală iniţială de 13 milioane de dolari – din care aproape 9 milioane de dolari reprezintă contribuţia Parteneriatului Global pentru Educaţie – va avea un efect catalizator prin susţinerea guvernelor naţionale şi a unei multitudini de parteneri din domeniul educaţiei în fiecare ţară, în vederea elaborării unor planuri care să asigure un răspuns rapid la nivelul întregului sistem. Iniţiativa va permite ţărilor să pregătească programe de învăţare alternativă în cazul închiderii şcolilor şi va ajuta şcolile să menţină siguranţa copiilor şi a comunităţilor lor prin oferirea unor informaţii vitale referitoare la spălatul mâinilor şi alte reguli de igienă”, a transmis UNICEF.
Fondurile vor contribui şi la sprijinirea sănătăţii mintale a copiilor, precum şi la prevenirea stigmatizării şi a discriminării prin încurajarea elevilor să evite stereotipurile în discuţiile legate de virus.
În toate cele 145 de ţări, UNICEF va colabora cu partenerii săi pentru:
1. Sprijinirea planurilor de intervenţie în situaţii de criză ale guvernelor, inclusiv acordarea de asistenţă tehnică, analiza rapidă a riscurilor, colectarea datelor şi planificarea procesului de redeschidere a şcolilor.
2. Sprijinirea planificării şi implementării unor activităţi şcolare sigure şi comunicarea riscurilor, inclusiv traducerea, tipărirea, diseminarea şi implementarea ghidurilor pentru siguranţa şcolilor; dotarea şcolilor cu truse de igienă şi diseminarea informaţiilor critice pentru prevenirea bolii; instruirea cadrelor didactice şi a îngrijitorilor cu privire la sprijinul psihosocial şi sprijinul în domeniul sănătăţii mintale disponibil lor şi elevilor.
3. Asigurarea continuităţii educaţiei şi a accesului la programe de învăţare la distanţă, inclusiv conceperea şi pregătirea unor programe alternative de educaţie prin intermediul mijloacelor online, al radioului şi al televiziunii.
4. Intensificarea diseminării cunoştinţelor şi dezvoltarea capacităţii pentru răspunsul actual şi pandemiile viitoare.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.