Ministrul Afacerilor Interne, Dragoş Tudorache, spune că, după accidentul în care a murit poliţistul Bogdan Gigină, modul în care se fac dispozitivele de însoţire în misiuni s-a schimbat, astfel de escorte fiind acum centralizate de o structură în Direcţia Rutieră.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

"În escortele oficiale, este normal să existe poliţişti. Sunt proceduri care există în toată lumea, în toată lumea escortele se fac cu motociclişti. Ce trebuie să se schimbe, şi cel puţin în acest Guvern s-a schimbat, este modul în care sunt folosite aceste coloane, pentru altfel de situaţii decât cele care necesită cu adevărat o astfel de escortă”, a spus ministrul Dragoş Tudorache.

Atribuţile constituirii acestor dispozitive de însoţire au fost preluate de Brigada Autostrăzi şi Misiuni Speciale (BAMS) care funcţionează în cadrul Direcţiei Rutiere din Poliţia Română.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

"Ce s-a schimbat de la moartea domnului Gigină este că, din punct de vedere organizaţional, s-a refăcut complet modul în care sunt gestionate astfel de situaţii, astfel de escorte, în mod centralizat, la nivelul unei Brigăzi care există la Poliţia Rutieră. E greu să vă spun cum funcţionează în practică, pentru că anul acesta, cel puţin pentru escorte interne, nu s-au folosit. Singurele situaţii în care au fost folosite escorte pe motocicletă au fost când am avut vizite ale unor şefi de stat şi de guvern străini, atunci când protocolul de stat implică prezenţa lor", a precizat ministrul Afacerilor Interne.

Poliţistul Bogdan Gigină şi-a pierdut viaţa în timp ce conducea o motocicletă a Brigăzii Rutiere Bucureşti, în seara de 20 octombrie 2015. Agentul de poliţie, care făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a lui Gabriel Oprea, atunci vicepremier şi ministru al Afacerilor Interne, a pierdut controlul motocicletei, în condiţiile în care ploua, şi a ajuns într-o groapă săpată pe carosabil pentru lucrări la reţeaua de gaze.

"În ceea ce priveşte cauza accidentului de circulaţie constând în viteza de deplasare (84 de km/h) şi neadaptarea acesteia la condiţiile meteorologice, din probele administrate pe parcursul urmăririi penale rezultă indicii rezonabile că această cauză a fost determinată de către ministrul de Interne Oprea Gabriel. Viteza de deplasare era stabilită în mod implicit de către ministrul de interne prin comunicarea destinaţiei şi a momentului precis la care acesta trebuia să ajungă la destinaţie. De altfel, acesta era singurul în măsură să solicite mărirea vitezei de deplasare dincolo de depăşirea limitei de siguranţă", susţin anchetatorii.

La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa situată în cartierul Cotroceni, precizează procurorii.

"În raport cu ansamblul probelor administrate până în prezent (între care două expertize criminalistice şi o expertiză tehnică ) se reţine că există indicii rezonabile în sensul că ministrul de interne Oprea Gabriel este cel care a impus, folosindu-se de ascendentul pe care demnitatea deţinută i-l conferea şi cu încălcarea dispoziţiilor legale care reglementează deplasarea coloanei oficiale care îl însoţea, ca deplasarea să se facă cu viteză foarte ridicată, cauză care a contribuit la producerea accidentului rutier care a dus la decesul victimei Gigină Bogdan-Cosmin", mai arată DNA.

În acest dosar, fostul ministru Gabriel Oprea a fost pus, luni, sub acuzaţie pentru ucidere din culpă. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.