Primăria Municipiului Timişoara a achiziţionat un sistem mobil de verificare a plăţii taxei de parcare în oraş. Sistemul include un vehicul cu două camere de detectare automată a numerelor de înmatriculare, care transmit date în timp real către echipele de pe teren şi către o bază de date centrală.
Potrivit unui comunicat de presă, de vineri, al Primăriei Timişoara, sistemul va eficientiza funcţionalitatea serviciului public de parcare din Timişoara şi va descuraja parcarea fără plată.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”În Timişoara vrem ca regulile să fie respectate. Implementăm, începând de luni, un nou sistem mobil de control al parcării. Avem toate intenţiile să automatizăm şi digitalizăm modul în care se fac aceste verificări. Vrem să creştem sistemul de parcare în Timişoara, fără a creşte în mod direct proporţional şi numărul angajaţilor şi câtă vreme vom rămâne blocaţi într-un sistem de verificare manuală a parcării, e foarte clar că vom fi ineficienţi. Toate parcările care sunt reglementate prin TimPark sunt introduse într-o hartă digitală, avem o locaţie exactă a fiecărei parcări şi pe măsură ce noua maşină le străbate, verifică fiecare vehicul parcat, număr de înmatriculare, tipul de abonament şi dacă şi-a plătit sau nu abonamentul”, a transmis viceprimarul Ruben Laţcău, potrivit sursei citate.
Sistemul mobil face parte dintr-un proiect pilot al sistemului de parcare TimPark pentru eficientizarea serviciilor publice, creşterea nivelului de respectare a regulilor de parcare din Timişoara, precum şi digitalizarea serviciilor publice.
”Noul sistem mobil de verificare ne permite să străbatem de două-trei ori pe zi tot oraşul. Intenţia este ca, de săptămâna viitoare, să ne organizăm în două schimburi. Unul care să meargă de dimineaţă în zona centrală şi un schimb de după-masă”, a adăugat viceprimarul.
Pentru a verifica neplata maşinilor parcate şi nu a opririlor mai scurte de cinci minute, echipele de teren ale TimPark vor valida verificarea automată şi vor elibera sancţiuni la faţa locului. În total, TimPark dispune de 9 echipe de verificare care acţionează în acelaşi timp.
Sistemul mobil de verificare a plăţii locurilor de parcare este o achiziţie realizată de Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice în Municipiul Timişoara, respectiv achiziţionarea unui autovehicul Dacia Logan (contract în valoare de 70.000 lei cu TVA) şi a unui sistem de camere ALPR - automatic license plate recognition (contract în valoare de 45.000 lei cu TVA).
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.