Reprezentanţii STS au transmis, marţi, că tehnologia eCall de la bordul maşinii – care apelează automat 112 - poate salva vieţi. În România, prima ţară care a pregătit sistemul la scară naţională, au fost efectuate, din ianuarie 2020, 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall
”În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare. Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat şi direcţia de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall”, a transmis, marţi, STS într-un comunicat de presă.
Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de maşini proiectate şi fabricate după luna aprilie 2018.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Automat, în cazul activării senzorilor de impact sau în mod manual, la iniţiativa şoferului sau a pasagerilor, vehiculul, prin intermediul sistemului eCall, generează declanşarea unui apel de urgenţă, asigurând transmiterea rapidă de date esenţiale pentru echipajele de intervenţie. În sistemul informatic al 112, operatorii şi dispecerii pot vedea poziţia geografică a maşinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcţia de deplasare şi modul de declanşare a sistemului – automat sau manual. Ulterior, după transmiterea datelor, se stabileşte o legătură de voce între ocupanţii autovehiculului şi Serviciul de urgenţă 112.
”Este important de precizat că sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanţii vehiculului îl acţionează manual, astfel că maşina nu este monitorizată în timp real. În situaţia declanşării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare şi, pentru a nu genera alertarea falsă a agenţiilor de urgenţă, este necesar ca aceştia să comunice cu operatorul 112.
Totodată, această tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri şi nu necesită configuraţii suplimentare faţă de cele realizate în timpul procesului de fabricare a maşinii”, a mai transmis STS.
Potrivit statisticilor Serviciului de urgenţă 112, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicaţii eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanşat automat la impact, iar în 3.436 de situaţii apelul a fost iniţiat de ocupanţii vehiculului.
România a fost prima ţară din Europa care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicaţii, la nivel naţional, pentru implementarea serviciului de urgenţă eCall.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.