Oana Botolan, specialist HR, afirmă că lipsesc specialişti în toate domeniile, dar mai ales în domeniile fără de care nu mai poate trăi niciun fel de organizaţie, cele care ţin de zona digitală. Ea arată că numărul celor specializaţi în acest domeniu creşte, dar că nevoia este mult mai mare.
“Lipsesc specialişti în absolut toate domeniile, mai ales în aceste domenii fără de care nu mai poate trăi niciun fel de organizaţie, care ţin de zona de digitalizare. Putem să ne uităm şi la ce se întâmplă în facultăţi şi cât de multă practică sau cât de mult acces au la aceste informaţii studenţii şi tinerii absolvenţi. Pe de altă parte, este evident că acest domeniu nu are cum să fie unul în care ai făcut o facultate acum trei ani, ai făcut cursuri de marketing, de comunicare, dar în tot ceea ce înseamnă digital marketing lucrurile se schimbă permanent şi se schimbă destul de important. Lipsa unor specialişti vine din nevoia foarte mare combinată cu această inclinaţie a tinerilor care este înspre tot ceea ce înseamnă domeniul digital. Atunci lucrurile se pot întâmpla şi se întâmplă foarte repede şi sunt companii care nu găsesc să angajeze specialist în digital marketing şi vor apela la o agenţie specializată de marketing digital. Numărul oamenilor care se specializează în acest domeniu creşte şi creşte permanent pentru că există cerere pe piaţă, deci automat se vor specializa şi vor apărea din ce în ce mai mulţi potenţiali candidaţi, doar că, din păcate, rămâne această diferenţă. Nevoia e mult mai mare şi rămâne tot timpul cu minus oricât de mulţi oameni ar învăţa acest domeniu nu sunt suficienţi pentru cât de mare este nevoia”, a declarat Oana Botolan, joi, la Prima News.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Ea a precizat că şi alte ţări se confruntă cu această problemă.
“Este o lipsă mai mare la noi decât în alte ţări, dar şi în alte ţări există tot aşa o foarte mare lipsă de personal. Dacă facem o comparaţie între nivelul de competenţe digitale la nivel de ţară din România versus orice ţară din orice vestul Europei, sigur că, statistic vorbind, competenţele digitale la nivel de ţară sunt la un nivel mai ridicat versus ceea ce se întâmplă în România. Pentru că în România este un mare decalaj între ceea ce se întâmplă la oraş şi ceea ce se întâmplă în mediul sub-urban şi în sistemul de educaţie şi tot ceea ce priveşte accesul la tehnologie şi la cunoaştere şi învăţare”, a explicat specialistul HR.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.