Bogdan Cârstea, profesor de istorie la Liceul ”Dante Aligheri” din Bucureşti, a afirmat, miercuri, că una dintre politicile din România de astăzi este lipsa de autoritate a şcolii, menţionând că se face orice pentru a goli de autoritate unitatea de învăţământ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Bogdan Cârstea a declarat, miercuri, la Prima News, că nici în noile legi ale Educaţiei nu se vorbeşte de autoritatea şcolii. 

“Una din politicile publice din România de astăzi este lipsa de autoritate a şcolii. Facem absolut orice ne e în putinţă să golim de autoritate şcoala. Uitaţi-vă în mult trâmbiţatele legi ale Educaţiei. Nu se mai vorbeşte nicăieri de autoritatea şcolii. Autoritatea şcolii trebuie privită ca autoritatea părintească. De ce nu mai e văzută aşa? Pentru că cineva de sus de tot aşa gândeşte şi a creat din acest lucru o politică publică. Asta este una din politicile publice, din păcăte, ale Ministerului Educaţiei”, a declarat Bogdan Cârstea.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

El a precizat că punem prea mult accent pe plăcere şi relaxare, iar la şcoală nu găsim acest lucru.

“Punem prea mult accent pe plăcere şi pe relaxare. La şcoală nu găsim plăcere. E greu să mergi la şcoală, trebuie să înveţi, trebuie să citeşti, trebuie să îţi răpeşti din timpul de distracţie pentru a învăţa la română, la matematică, la fizică”, a explicat profesorul de istorie.

El a mai menţionat că familia transferă şcolii autoritatea educaţională.

“Familia transferă şcolii autoritatea educaţională. Şcoala se ocupă, dar în momentul în care şcoala sesizează că un elev are o problemă şi îi anunţă părinţii, reacţia părinţilor cum este? Acum o săptămână, două doamna director a Colegiului IL Caragiale şi a povestit o întâmplare. I-a spus mamei că după părerea ei se droga, iar mama a spus că nu e adevărat, vă dau în judecată. În momentul acela care credeţi că ar trebui să fie reacţia directoarei? V-ar plăcea să fiţi dată în judecată?”, a mai declarat Bogdan Cârstea.

El susţine că trebuie să crească numărul consilierilor şcolari. 

“Rolul consilierului şcolar trebuie să crească, numărul consilierilor şcolari trebuie să crească pentru a se putea ocupa de aceste aspecte, de aceste probleme, însă la şcoală facem în principal şcoala. Colaborarea este şi acum permanentă între profesor şi consilierul şcolar, în sensul că sau cel puţin aşa se manifestă în momentul de faţă şi anume consilierul şcolar în momentul în care identifică un copil cu nişte probleme emoţionale stă de vorbă în primul rând cu dirigintele, stă de vorbă şi cu ceilalţi profesori şi le explică starea copilului, eventual le dă şi nişte îndrumări cam cum ar trebui să abordeze relaţia cu acel copil. Dar asta se întâmplă punctual. Şi se poate întâmpla punctual în anumite situaţii, cel puţin în momentul de faţă”, a mai afirmat Bogdan Cârstea.

Guvernul va discuta, în şedinţa de miercuri, proiectele de legi care vizeaă educaţi

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.