Nicuşor Dan a afirmat că în cazul în care Primăria Capitalei ar fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele 600 de şcoli din Bucureşti, atunci costul ar fi fost de 700 milioane lei, cam 20% din bugetul pe care îl primeşte municipalitatea de la stat. „Nu este o soluţie, îmi pare rău s-o spun. Soluţia pentru Bucureşti este ca prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare, ADI Bucureşti-Ilfov, să optimizăm circulaţia transportului public, şi este extrem, extrem de mult de făcut aici”, a adăugat edilul general.
„Bun, haideţi să lămurim şi chestiunea asta cu autobuzele şcolare. Repet ce am spus: a fost o măsură absolut populistă, autobuzele şcolare au deservit 6 şcoli din cele 600 pe care le are Bucureştiul şi costul, costul pe călătorie pe elev a fost de 80 de lei. Deci un elev care a folosit autobuzul şcolar a costat Municipalitatea 80 de lei. Dacă noi am fi introdus autobuze şcolare pentru toate cele 600 de şcoli din Bucureşti costul pe care l-am fi avut de suportat ar fi fost undeva la 700 de milioane de lei, adică cam 20% din bugetul pe care îl primeşte Municipiul Bucureşti de la stat. Nu este o soluţie, îmi pare rău s-o spun. Bineînţeles că dacă resursele ar fi nelimitate ar fi o soluţie, dar aşa nu este o soluţie. Inclusiv la acele şcoli unde s-a introdus acest serviciu au fost undeva la... rata de ocupare a autobuzelor a fost undeva la 15%, din păcate nu se poate susţine financiar”, a declarat Nicuşor Dan, întrebat dacă are în vedere reintroducerea autobuzelor şcolare, în contextul în care luni, la deschiderea şcolilor a fost haos în trafic.
Referitor la cazurile din Cluj şi Iaşi, primarul general a explicat că în Cluj e vorba despre 10 vehicule care aduc copiii din periferie către centru, pentru că aşa s-a dezvoltat oraşul..
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
„Staţi, dacă vreţi putem să discutăm de fiecare dintre ele. În Cluj vorbim de 10 vehicule care aduc copii din periferie către centru, pentru că aşa s-a dezvoltat Clujul şi există şcoli care nu au o densitate mare în jurul lor şi de oameni, deci de copii şi sunt oameni şi copii mai mulţi în periferite şi atunci e nevoie să aduci cu nişte trasee speciale, dar vorbim de 10 autobuze, atenţie, asta e tot ce a făcut Clujul, iar Iaşiul nu a făcut altceva decât să împartă în orele de dimineaţă autobuzele între autobuze pentru copii şi autobuze pentru restul lumii, asta e ce s-a întâmplat”, a completat Dan.
El a mai explicat că soluţia pentru Bucureşti este ca prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare, ADI Bucureşti-Ilfov, să fie optimizată circulaţia transportului public.
„Este extrem, extrem de mult de făcut aici. Adică să existe un număr mai mare de maşini la ora la care este nevoie de ele, să nu mai vedem autobuze care merg goale, pentru că ştie toată lumea că nu deservesc pe nimeni, deci o să optimizăm şi o să vedeţi că o să meargă”, a mai spus edilul general.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.