Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că urmează să aibă o întâlnire, posibil la Timişoara, cu ministrul sârb al Transporturilor, pentru a discuta proiectul comun al celor două ţări de construire a unei autostrăzi. Această autostradă ar urma să aibă traseul de la Timişoara, până în vama Moraviţa, pe teritoriul României şi va continua pe teritoriul Serbiei până la Pancevo, lângă Belgrad.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Sorin Grindeanu a anunţat că s-au făcut demersuri pentru ca această întâlnire să aibă loc, însă deocamdată nu a fost stabilită o dată exactă.
 
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum
"Un proiect important este cel legat de autostrada Timişoara - Moraviţa. S-au făcut paşi importanţi, îmi doresc şi există primele contacte, nu e stabilită încă data, mi-aş dori să fie această întâlnire la Timişoara cu omologul sârb astfel încât ultimele semne de întrebare să fie înlăturate. Îmi doresc ca acest proiect să intre în linie dreaptă, să nu mai fie întârziat şi să existe un calendar clar. În acest moment este în derulare un contract semnat în martie 2020 pentru elaboarrea studiului de fezabilitate. Asta înseamnă că pe parcursul anului, în toamnă, ar trebui să se termine acest studiu de fezabilitate şi să intrăm la proiectare şi execuţie. E necesară o întâlnire cu partenerii sârbi pentru a elimina ultimele semne de întrebare care pot bloca acest proiect", a declarat Sorin Grindeanu, vineri, la Timişoara.
 
Cu traseul stabilit, din 11 variante care s-au aflat în lucru, Autostrada A9 Timişoara – Moraviţa este încă în faza realizării studiului de fezabilitate. CNAIR şi Ministerul Transporturilor au semnat încă din august 2019 contractul de finanţare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timişoara-Moraviţa”, pentru a obţine fondurile nerambursabile alocate prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1.
 
Valoarea totală a proiectului pentru studiul de fezabilitate este de 14.693.042,97 lei şi este finanţat prin POIM 2014-2020 astfel: 85% contribuţia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune-10.544.270,83 lei, 15% contribuţia proprie – 1.860.753,67 lei, restul de 2.288.018,47 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.
 
La licitaţia lansată în martie 2019 s-au înscris două asocieri de firme care voiau să realizeze studiul de fezabilitate al Autostrăzii Timişoara – Moraviţa, care ar urma să lege România de Serbia, acesta fiind primul pas concret pe care autorităţile de la Bucureşti l-au făcut pentru realizarea unei conexiuni de mare viteză cu ţara vecină. Licitaţia a fost câştigată de asocierea Search Corporation SRL – Egis România SA.
 
Durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 32 de luni.
 
Viitoarea autostradă care ar urma să lege Timişoara de Pancevo asigură conexiunea rapidă cu capitala Serbiei, pentru că de la Pancevo până la Belgrad este drum cu două benzi de circulaţie pe sens, cu regim de autostradă.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.