O călătorie cu trenul între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă pe linia de cale ferată nou construită, care fi pusă în funcţiune duminică, va costa 4 lei, a anunţat, vineri după amiază, ministrul Transporturilor, Lucian Bode. În urmă cu două zile, a fost anunţat un tarif de 7-8 lei pentru o călătorie, funcţie de operatorul de transport care asigură cursa.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Poţi merge cu trenul spre Aeroportul Otopeni cu numai 4 lei! Am avut astăzi discuţii pe marginea acestui tarif pe calea ferată, ţinând cont de Metodologia de calcul a tarifelor maximale pentru transportul de călători pe calea ferată, dar şi de discuţiile purtate cu operatorii feroviari şi cu partenerii sociali, aceştia fiind de acord cu propunerea MTIC, în privinţa preţului călătoriei. Sunt în măsură să vă spun că am reuşit să ajungem la un consens şi să anunţ că preţul unei călătorii pe această rută este de 4 lei” a scris, vineri după amiază, pe Facebook, Lucian Bode.
Trenul spre Aeroportul Otopeni va circula începând de duminică, la un interval de 40 de minute, pe parcursul întregii zile, iar cursele vor fi asigurate de trei operatori feroviari – CFR cu 42 de garnituri şi companiile private Regio Călători cu 20 de trenuri şi Transferoviar Călători cu 10 trenuri.
Durata călătoriei de la Bucureşti Nord la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti va fi de 20 de minute, iar iniţial preţul anunţat pentru o călătorie a fost de 7-8 lei, în funcţie de operatorul de transport şi de tipul biletului, dus sau dus-întors, în cazul companiei naţionale de căi ferate.
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, CFR SA a derulat două mari proiecte feroviare, şi anume: Dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanţat de la Bugetul de Stat) şi construcţie linie nouă pentru Racord cale ferată (din zona Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (contract în valoare de 412.719.666 lei, finanţat din fonduri europene şi buget de stat).
„Este vorba de primul tronson de cale ferată construit de la zero în România din 1984 până în prezent. Proiectul a fost unul complex: s-au construit 3 podeţe, 1 viaduct, 1 staţie de cale ferată şi un punct de oprire în oraşul Otopeni şi s-a realizat racordul de cale ferată la Terminalul T1 sosiri din Aeroport. Arhitectura staţiei are caracter unicat şi este o structură spaţială dispusă sub forma unui arc de cerc” mai scrie ministrul Transporturilor pe reţeaua de socializare.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.