Procedura de numire a preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a fost schimbată, joi, printr-un document semnat de ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru, fiind eliminate numirile politice, iar candidaţilor li se solicită performanţe şi experienţă profesională.
Ministrul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Dragoş Pîslaru, a semnat, joi, o scrisoare de aşteptări privind ANOFM, astfel încât desemnarea preşedintelui instituţiei să nu se mai poată face după criterii politice, ci în baza performanţelor şi experienţei profesionale, într-un mod mai transparent.
Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) precizează că în cadrul procesului de selecţie a preşedintelui ANOFM se va ţine cont de nivelul studiilor, vechimea în specialitatea studiilor, experienţa managerială şi profesională în domeniu. O altă condiţie va fi ca viitorul preşedinte ANOFM să nu fi deţinut mai mult de un mandat în această funcţie.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Documentul semnat de ministrul Dragoş Pîslaru cuprinde şi detalii referitoare la îndrumarea Consiliului de Administraţie al ANOFM şi al preşedintelui instituţiei în elaborarea planului de management. Va fi obligatoriu ca acest plan să cuprindă şi analiza privind piaţa muncii din România, constrângerile şi oportunităţile ANOFM, viziunea şi obiectivele (pe termen lung şi pe termen scurt), măsurile şi programele propuse plus un calendar de implementare.
Prezentul document a fost întocmit ţinând seama de reglementările în vigoare privind activitatea Serviciului Public de Ocupare (ANOFM – n.r.), de recomandările europene şi de cele mai bune practici în domeniu la nivel internaţional. Acesta reprezintă un document cu statut orientativ, care exprimă aşteptările MMFPSPV, în calitate de autoritate de reglementare în domeniu şi coordonator al ANOFM, în ceea ce priveşte furnizarea serviciilor şi managementul instituţional”, se arată în Scrisoarea de aşteptări, publicată pe site-ul ministerului.
Scopul documentului este să definească principiile de lucru şi conduita aşteptată din partea ANOFM, să ajute furnizorii de servicii de ocupare să înţeleagă standardele aşteptate din partea lor, să consolideze încrederea beneficiarilor şi a cetăţenilor în ceea ce priveşte capacitatea agenţiei de a furniza servicii de calitate, dar şi să ghideze consiliul de administraţie şi preşedintele în redactarea planului de management.
În viziunea MMFPSPV, activitatea ANOFM trebuie să fie definită prin: profesionalism şi performanţă, transparenţă şi predictibilitate, etică şi integritate.
“Aşteptările MMFPSPV sunt ca în îndeplinirea obiectivelor, Serviciul Public de Ocupare (SPO) să îşi asume rolul de instituţie cheie pe piaţa muncii din România, să adopte o abordare centrată pe beneficiar, nevoile şi aspiraţiile sale. Totodată, este de dorit ca SPO să înţeleagă şi să îşi asume rolul hotărâtor pe care îl are pe piaţa muncii şi să susţină angajatorii în procesul de recrutare, asigurând o legătură eficientă între oferta şi cererea de forţă de muncă. Nu în ultimul rând, SPO trebuie să contribuie atât la diminuarea riscului de fraudă, cât şi la asigurarea drepturilor sociale pentru cei cărora acestea li se cuvin. Cu alte cuvinte, SPO trebuie să înregistreze nu doar lipsa locurilor de muncă, ci şi refuzurile beneficiarilor de a lua parte în programele de ocupare, şi, în acelaşi timp, trebuie să protejeze drepturile celor aflaţi în dificultate”, se arată în documentul publicat pe site-ul ministerului.
Pe termen scurt, aşteptările ministerului sunt legate de aplicarea măsurilor vizând ucenicia la locul de muncă, mobilitatea forţei de muncă, schema Garanţia pentru Tineri (NEETs) şi creşterea capacităţii SPO.
Preşedintele ANOFM este numit prin ordin al Prim-ministrului, la propunerea Ministrului Muncii, mandatul fiind de patru ani, dar putând fi reînnoit. Mandatul preşedintelui încetează prin demisie, prin revocare la propunerea ministrului său prin deces.
Mandantul actualului preşedinte al ANOFM, Cristina Barbu, se încheie în 25 mai.
Ministrul Dragoş Pîslaru a mai semnat, joi, un alt document, numit „expresie de intenţie”, în scopul transparentizării procesului de numire a preşedintelui şi membrilor Consiliului de Administraţie al ANOFM.
„Scopul acestei expresii de interes este acela de a dezvolta o bază de experţi, specialişti cu experienţă recunoscută în domeniul ocupării forţei de muncă, şi care doresc să se implice activ în procesul de reformă a serviciului public de ocupare din România. Această expresie de interes nu reprezintă o procedură de selecţie şi nu presupune încheierea unei relaţii contractuale între aplicant şi MMFPSPV sau ANOFM. De asemenea, includerea în baza de date nu angajează în niciun fel MMFPSPV sau ANOFM în raport cu experţii sau invers”, se arată în document.
Cu toate acestea, în document se arată că experţii incluşi în baza de date vor fi luaţi în considerare cu prioritate pentru ocuparea funcţiilor de membru în consiliul de administraţie sau preşedinte al ANOFM.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.