Ministrul Muncii, Marius Budăi, anunţă, miercuri, că început emiterea voucherelor electronice prevăzute în Programul Sprijin pentru România. Valoarea fiecăruia este de 250 de lei, sumă ce poate fi folosită pentru achiziţionarea de alimente.
”Au început să fie emise voucherele electronice prevăzute în Programul Sprijin pentru România! Îi asigurăm pe toţi beneficiarii că vor ajunge la ei cât mai curând posibil, iar banii vor putea fi folosiţi oricând”, a anunţat, miercuri, ministrul Muncii, Marius Budăi, într-o postare pe Facebook.
Peste 2,5 milioane de beneficiari primesc tichete în valoare de 3,1 miliarde de lei. Valoarea fiecărui tichet este de 250 de lei, sumă ce poate fi folosită pentru achiziţionarea de alimente.
Cine sunt beneficiarii, conform OUG 63/2002
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei.
b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei.
c) Familiile cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei.
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare.
f) Persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
La 17 mai, Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a semnat contractele cu instituţiile private care au câştigat achiziţia directă şi se vor ocupa de emiterea cardurilor: Edenred, Sodexo şi UpRomania, livrarea către beneficiari fiind asigurată de Compania Naţională Poşta Română cu care s-a semnat „Convenţia de etichetare, colectare şi distribuţie a tichetelor sociale emise pe suport electronic” în data de 18 mai.
Mecanismul de distribuire prevede trei etape: emiterea cardurilor de către unităţile desemnate (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului), distribuirea prin intermediul CN Poşta Română şi încărcarea valorică a cardurilor.
Voucherele sociale vor fi acordate în patru tranşe, reprezentanţii MIPE având în vedere ca la jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, să adapteze calendarul următoarelor tranşe pentru ca beneficiarii să poată utiliza cât mai urgent voucherele pentru achiziţionarea alimentelor şi meselor calde.
Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare şi mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite faţă de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduşi în program vor fi eliberate noi suporturi electronice.
De asemenea, verificarea condiţiilor de venit pentru beneficiarii incluşi în categoriile a)-d), se face exclusiv de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.