Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, spune că se lucrează la o Hotărâre de Guvern pentru diferenţierea costului standard per elev, astfel încât învăţământul să funcţioneze la parametri optimi indiferent dacă elevul se află într-o şcoală din mediul rural sau din mediul urban. El spune că trebuie luate măsuri în aşa fel încât să fie ridicată calitatea învăţământului şi să fie create condiţii egale de educaţie pentru toţi elevii.
“Vom diferenţia costul standar per elev în mediul rural şi în acelaşi timp vom diferenţia costul standard per elev pentru liceele vocaţionale, artă şi sportiv. Nu putem să punem la pachet acelaşi cost standard cu profil diferit. În mediul urban avem 600 de unităţi şcolare care funcţionează sub numărul prevăzut de lege şi acolo, alături de administraţia locală, lucrăm la eficientizarea costurilor pentru că nu se justifică întotdeauna să funcţioneze o grădiniţă cu 100 de elevi sau o şcoală cu 200 de elevi când peste drum este un liceu cu o mie de elevi”, a afirmat ministrul, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa.
El a precizat că experţii lucrează la această diferenţiere a costului standard per elev, spunând că sunt probleme în mediul rural, unde sunt şcoli sub numărul de elevi prevăzut de lege.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro - Orașul meu - Acasă și la birou
“Consiliul Naţional pentru Finanţarea Învăţământului Preuniversitar, alături de experţii din Ministerul Educaţiei şi inspectoratele şcolare, lucrează la această diferenţiere a costului standard pentru că vedem astăzi că probleme financiare de funcţionalitate există în mediul rural, unde sunt şcoli sub numărul de efectiv prevăzut de lege. Dar sunt şi comunităţi rurale, să nu aruncăm anatema pe toate şcolile din rural, unde numărul de elevi este peste cel minim prevăzut de lege şi unde nu sunt probleme de finanţare”, a explicat Liviu Pop.
Ministrul consideră că flexibilizarea acestui cost standard per elev trebuie să ducă la funcţionarea învăţământului la parametri optimi indiferent de zona în care învaţă elevul.
“Adică, o flexibilitate a acestui cost standard în aşa fel încât să funcţioneze învăţământul la parametri optimi, indiferent dacă elevul se află într-o şcoală din mediul rural, mediul urban sau chiar în interiorul mediului urban unde există diferenţe poate între şcoala de centru şi şcoala de cartier. Avem în România două milioane de copii în urban şi un milion de copii în mediul rural, aceasta este radiografia sistemului de învăţământ din România şi trebuie să luăm măsuri în aşa fel încât, pe de o parte, să ridicăm calitatea, iar, pe de altă parte, să creăm condiţii egale de educaţie pentru toţi elevii”, a susţinut el.
Liviu Pop a participat, vineri, la Colegiul Naţional Pedagogic Constantin Brătescu din Constanţa, la o întâlnire a inspectorilor şcolari generali şi a inspectorilor şcolari generali adjuncţi cu reprezentanţii Ministerului Educaţiei. La discuţii au fost prezenţi inspectori din Constanţa, Brăila, Tulcea, Ialomiţa, Giurgiu, Galaţi, Buzău, Ilfov, Călăraşi, Bucureşti, manageri ai unităţilor şcolare, cadre didactice, părinţi şi elevi.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.