Ministrul Educaţiei Ligia Deca afirmă că, pentru combaterea analfabetismului funcţional, este nevoie ca toată comunitatea şcolară să se implice, aceasta explicând că „avem nevoie ca înţelegerea textului să fie o chestiune care nu priveşte doar profesorii de Limba română”, ci şi pe cei de la celelalte discipline. Deca este de părere că problema analfabetismului funcţional nu ţine doar de şcoală, ci şi de discrepanţele din societate.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
„Chestiunea analfabetismului funcţional ţine de mulţi factori, unii dintre ei ţin de zona educaţională, dar mulţi ţin de discrepanţele sociale, pe care le avem în societate. Există în Legea învăţământului preuniversitar o întreagă secţiune care vorbeşte despre măsuri pentru combaterea analfabetismului funcţional, există de asemenea un program naţional de reducere a abandonului şcolar unde foarte multe măsuri ţintesc şi combaterea analfabetismului funcţional. În esenţă, avem nevoie ca înţelegerea textului să fie o chestiune care nu priveşte doar profesorii de Limba şi Literatura Română, să fie o chestiune pe care o formăm şi o exersăm la nivelul tuturor disciplinelor şi în acest sens ne propunem ca în noile programe de formare iniţială a cadrelor didactice şi în formarea continuă să insistăm vizavi de responsabilitatea întregii comunităţi şcolare pentru asigurarea unui nivel decent de competenţe, atât din punct de vedere al literaţiei cât şi din punct de vedere al literaţiei ştiinţifice, matematice şamd”, a afirmat Ligia Deca, întrebată când va fi combătut analfabetismul funcţional
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.