Asigurarea navigabilităţii pe Dunăre şi construcţia unui nou pod peste fluviu, în zona Ruse-Giurgiu, sunt temele de infrastructură discutate, luni, la întâlnirea trilaterală România-Bulgaria-Grecia, desfăşurată la Varna. ”Pentru partea română obiectivul prioritar l-a reprezentat asigurarea condiţiilor minime pentru desfăşurarea în siguranţă a navigaţiei pe sectorul comun româno–bulgar al Dunării, respectiv: proiectul Fast Danube 1 şi viitorul proiect Fast Danube 2, dar şi întreţinerea anuală a şenalului navigabil al Dunării”, arată Ministerul Transporturilor.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Bogdan Mîndrescu a partipat la întâlnirea de lucru pe teme de interes privind infrastructura de interconectare comună, organizată în marja trilateralei România-Bulgaria-Grecia.
Potrivit Ministerului Transporturilor, în domeniul infrastructurii, agenda de discuţii a abordat două subiecte importante, comune cu Bulgaria privind asigurarea navigabilităţii pe fluviului Dunărea şi construcţia unui nou pod peste Dunăre, în zona Ruse-Giurgiu.
”Pentru partea română obiectivul prioritar l-a reprezentat asigurarea condiţiilor minime pentru desfăşurarea în siguranţă a navigaţiei pe sectorul comun româno–bulgar al Dunării, respectiv: proiectul Fast Danube 1 şi viitorul proiect Fast Danube 2, dar şi întreţinerea anuală a şenalului navigabil al Dunării”, arată reprezentanţii ministerului, într-un comunicat de presă.
Secretarul de stat Bogdan Mîndrescu a solicitat respectarea Planului de Acţiuni stabilit între autorităţile din România şi Bulgaria în vederea finalizării proiectului Fast Danube 1, astfel încât să se poată depune cererea de finanţare pentru proiectul Fast Danube 2 până la 30 ianuarie 2024, dar şi garantarea de către cele două state a cofinanţării proiectului.
Totodată, secretarul de stat român a menţionat că este necesară intensificarea eforturilor pentru înfiinţarea Grupării Europene de Cooperare Teritorială (EGTC), în vederea atingerii obiectivului reprezentat de îmbunătăţirea navigabilităţii pe Dunăre.
Totodată, părţile au convenit necesitatea consolidării şi continuarea utilizării liniilor de solidaritate (EU-Ukraine Solidarity Lines) prin creşterea capacităţilor din porturile Constanţa şi Sulina, dar şi asigurarea navigabilităţii pe tot parcursul anului pe fluviului Dunărea.
În privinţa construcţiei unui nou pod în zona Giurgiu-Ruse, secretarul de stat a susţinut construcţia podului, urmând ca în perioada imediată a finalizării studiului de fezabilitate, în conformitate cu soluţia tehnică rezultată, să se decidă dacă podul va fi unul rutier/feroviar/mixt.
Potrivit Ministerului Transporturilor, partea română a menţionat că a depus aplicaţia de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiilor aferente proiectului ”Military Mobility – Feasibility Study for Giurgiu – Ruse II Bridge over the Danube - FSGRB”, în cadrul apelului de proiecte deschis pe CEF - Mobilitate Militară. Obiectivul general al acestei acţiuni este asigurarea conexiunii transfrontaliere dintre România şi Bulgaria, în scopul asigurării unui trafic rutier fluent şi a unei stări tehnice adecvate, în conformitate cu reglementările în vigoare. Obiectivul specific al proiectului este de a studia şi proiecta un nou pod la Giurgiu-Ruse, precum şi infrastructura de acces necesară pe partea românească şi bulgară, parte a reţelei TEN-T Core, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătăţirii mobilităţii civile şi militare.
Valoarea totală a contractelor de execuţie din cadrul acestei aplicaţii de finanţare este estimată la valoarea de 13.835.779 euro, cu o rată de cofinanţare de 50% şi o contribuţie UE de 6.917.890 euro. Perioada de implementare este de 39 de luni.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.