Ministerul Educaţiei anunţă că 64,01% dintre lucrările la Limba şi literatura română înregistrate în cadrul simulării Evaluării Naţionale de la clasa a VIII-a au primit note mai mari sau egale cu 5, în timp ce la Matematică procentul celor din această categorie a fost 71,97. Totodată, ministerul arată că, faţă de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creştere semnificativă a acurateţei evaluării.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Ministerul Educaţiei aminteşte că luni este programată comunicarea rezultatelor la simularea Evaluării Naţionale a absolvenţilor de clasa a VIII-a (EN VIII), în mod individual, fiecărui elev.

Totodată, rezultatele obţinute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul EN VIII 2025 au fost centralizate de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării, care prezintă o sinteză:

A. Informaţii privind organizarea evaluării digitalizate

Au fost implicaţi în procesul de evaluare 13.785 de profesori evaluatori, după cum urmează:

- Limba română: 6.913;

- Matematică: 6.367;

- Limba maternă: 505.

La nivelul celor 3.581 de centre în care s-a desfăşurat simularea, peste 12.000 de profesori asistenţi au asigurat scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică. Platforma a funcţionat în parametri optimi pe întreaga durată a simulării, arată Ministerul Educaţiei.

 

B. Informaţii privind rezultatele înregistrate

Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, se înregistrează următoarea situaţie pe probe şi tranşe de note:

I. Limba şi literatura română

Număr lucrări evaluate: 161.883

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 103.629

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 64,01%.

II. Matematică:

Număr lucrări evaluate: 161.004

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 115.879

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 71,97%.

III. Limba şi literatura maternă

Număr lucrări evaluate: 9.607

Număr lucrări cu note mai mari sau egale cu 5: 8.566

Procentul notelor mai mari sau egale cu 5: 89,16%.

 

C. Acurateţea evaluării

Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiţii similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată ţara.

Conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenelor naţionale, la o diferenţă mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alţi doi evaluatori, nota finală fiind obţinută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare şi cea mai mică).

Din acest punct de vedere, faţă de sesiunea similară a anului trecut, se remarcă o creştere semnificativă a acurateţei evaluării:

- 8,81% lucrări reevaluate la limba şi literatura română anul acesta, faţă de 11,39% în 2024;

- 0,1% lucrări reevaluate la matematică anul acesta, faţă de 0,25% în 2024

- 4,8% lucrări reevaluate la limba şi literatura maternă anul acesta, faţă de 8% în 2024.

 

D. Comunicarea rezultatelor

Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII se comunică individual, nu prin afişare.

Rezultatele au fost transmise către Inspectoratele Şcolare Judeţene/al Municipiului Bucureşti şi sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor şcolare către fiecare unitate de învăţământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât şi sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.

Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

Ministerul Educaţiei a precizat că lucrările scrise ale elevilor care au susţinut simularea Evaluării Naţionale se află în unităţile de învăţământ în care elevii au susţinut probele scrise.

Profesorii care predau disciplinele la care s-au susţinut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum şi la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le discuta cu aceştia.

”În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educaţiei dispune de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reuşită la fiecare dintre itemii administraţi. În acest sens, ataşăm o analiză cantitativă din care rezultă gradul de reuşită pe fiecare item, la nivel naţional, pentru limba şi literatura română şi matematică, precum şi subiectele şi baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile şi pe subiecte.edu.ro)”, adaugă ministerul.

Astfel de analize vor fi realizate atât la nivel de unitate de învăţământ, cât şi la nivelul inspectoratelor şcolare.

Potrivit sursei citate, întrucât obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real şi optimizarea rezultatelor elevilor, unităţile de învăţământ vor folosi aceste analize ca fundament pentru adoptarea măsurilor adecvate în acest sens.

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competenţelor acestora, la nivel naţional. Analiza va fi însoţită de recomandări de activităţi remediale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.