Reprezentanţii Ministerului Afacerilor Interne au precizat că 1.474 evenimente de stare civilă au fost înregistrate în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC, dintre care 604 privind evenimentul de viaţă naştere şi 870 privind evenimentul de viaţă şi deces. În ceea ce priveşte actele de stare civilă stocate în arhiva electronică, MAI precizează că au fost validate 13.069 acte de stare civilă dintre care 12.252 acte de naştere, 370 acte de deces şi 447 acte de căsătorie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Având în vedere activitatea de stare civilă realizată în format digital de către ofiţerii de stare civilă prin intermediul Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC la nivelul anumitor unităţi administrativ-teritoriale din judeţele Arad, Bihor, Călăraşi, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Gorj, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Prahova, Sibiu, Teleorman şi Timiş, la Sistemul Informatic, în scopul furnizării serviciilor către cetăţeni, vă comunicăm următoarele informaţii statistice:

- 1.474 evenimente de stare civilă au fost înregistrate, dintre care 604 privind evenimentul de viaţă naştere şi 870 privind evenimentul de viată deces;

- 927 certificate de naştere au fost eliberate, dintre care 788 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 139 în format digital (Timiş - 99, Sibiu – 28 şi Bihor – 3) ;

- 907 certificate de deces au fost eliberate, dintre care 877 în format fizic pe un formular securizat, respectiv, 30 în format digital;”, arată comunicatul de presă al MAI.

În ceea ce priveşte actele de stare civilă stocate în arhiva electronică precizăm că au fost validate 13.069 acte de stare civilă dintre care 12.252 acte de naştere,  370 acte de deces şi 447 acte de căsătorie.

Referitor la CNP care conţine codul unic 70, în Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă au fost generate 688 de coduri numerice personale.

MAI reaminteşte că evenimentele de viată naştere şi deces se înregistrează doar în format digital. Eliberarea certificatului de naştere sau deces realizându-se în format digital, iar la cererea titularului/aparţinătorului şi în format fizic, printat pe un formular securizat.

Întrucât, extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea celor 3188 de unităţi administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetăţenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.

În prezent, pentru a obţine un certificat de stare civila naştere sau deces, persoana se deplasează la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv, cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofiţerului de stare civilă o adresă de poştă electronică, dar şi în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcţie de opţiunea cetăţeanului

Extinderea, la nivel naţional, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie a.c., mai spune sursa citată.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.