Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) va deveni unitate de achiziţii centralizată pentru cumpărarea de elicoptere şi simulatoare de zbor necesare pentru intervenţia în situaţii de urgenţă. În prezent, Inspectoratul General de Aviaţie (IGAv) dispune de 22 de aeronave, dar niciuna nu este echipată corespunzător pentru misiuni de căutare-salvare, salvare din medii montane, mediu maritim sau greu accesibile.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a supus dezbaterii publice un ordin prin care IGSU devine unitate de achiziţii centralizată pentru cumpărarea de elicoptere şi simulatoare de zbor necesare pentru intervenţia în situaţii de urgenţă.
În prezent IGAv dispune de 22 de aeronave (20 elicoptere şi 2 avioane) reprezentând un grad general de asigurare de 56% faţă de totalul prevăzut în Strategia dezvoltării aviaţiei MAI 2010-2020.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
”Din totalul de 14 elicoptere uşoare aflate în dotare, 10 sunt destinate executării misiunilor aeromedicale, dar niciuna dintre aceste aeronave nu este echipată conform specificului misiunilor de căutare-salvare, respectiv misiunilor de salvare din medii montane, mediu maritim sau greu accesibile. Pe de altă parte, distribuţia teritorială a resurselor este actualmente stabilită preponderent pe principiul timpului de răspuns la urgenţe medicale şi nu permite o alocare rapidă a acestora în cazul acţiunilor de căutare-salvare, necesitând deseori adaptări ale echipării în funcţie de tipologia misiunilor care trebuie executate”, anunţă MAI.
Instituţia precizează că IGAv nu dispune de capabilităţile necesare executării tuturor misiunilor specifice gestionării situaţiilor de urgenţă, fiind nevoie de achiziţionarea unor elicoptere noi cu dotări moderne, care să poate fi folosite în misiunile de salvare.
”Desemnarea IGSU ca unitate de achiziţii centralizată pentru achiziţia de elicoptere şi simulatoare de zbor pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă este motivată de faptul că la acest moment singura posibilitate de finanţare a necesarului aeronautic a fost identificată ca fiind Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), în care IGSU este eligibil, independent sau împreună cu alte instituţii specializate care asigură funcţii de sprijin în gestionarea situaţiilor de urgenţă”, mai arată MAI.
Potrivit prevederilor POIM, investiţiile se vor face centralizat, de către IGSU, pe tipuri de riscuri şi intervenţii ce se doresc a fi abordate (inundaţii, incendii, căutare-salvare, urgenţe complexe, de natură tehnologică sau naturale ce apar în medii combinate - acvatic, dărâmături, înălţimi), urmând ca dotarea fiecărei unităţi să se facă în funcţie de necesarul existent la nivel propriu.
Se are în vedere achiziţia de elicoptere uşoare pentru intervenţii de salvare în mediul montan echipate medical, elicoptere de căutare-salvare şi achiziţia unui simulator destinat pregătirii personalului navigant.
IGSU este instituţia cea mai în măsură să fundamenteze necesarul de resurse pentru asigurarea misiunilor de căutare-salvare, inclusiv cele în care se utilizează resursa de zbor aparţinând IGAv, care are calitatea de operator aerian SMURD.
Necesarul de elicoptere şi simulatoare de zbor, pe tipuri şi cantităţi se întocmeşte de IGSU şi IGAV, după aprobarea hotărârii de Guvern, în acord cu documentele strategice aplicabile MAI în domeniul aerian şi al gestionării situaţiilor de urgenţă.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.