Executivul se reuneşte miercuri în şedinţă, de la ora 13.00, iar pe ordinea de zi figurează un proiect de hotărâre pentru modificarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România. În etapa a doua de vaccinare sunt introduse persoanele cu handicap, , persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoţitorii acestora şi persoanele care locuiesc la acelaşi domiciliu cu acestea, pentru şi cele fără adăpost. Totodată, centrele de vaccinare sunt coordonate metodologic de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică şi direcţiile de sanătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Proiectul de hotărâre a Guvernului complet poate fi accesat AICI.

Astfel, conform documentului, „centrele de vaccinare împotriva COVID-19 sunt coordonate metodologic de Ministerul Sănătăţii, prin Institutul Naţional de Sănătate Publică şi direcţiile de sanătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti”.

Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

De asemenea, „în vederea validării datelor introduse pentru programarea activităţii de vaccinare împotriva SARS-CoV-2 în România, Sistemul informatic integrat „Programare-vaccinare-ROVACCINARE”, dezvoltat şi administrat din punct de vedere tehnic de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, se interconectează cu sistemele informatice ale instituţiilor şi autorităţilor publice cu atribuţii în îndeplinirea măsurilor prevăzute în strategia de vaccinare, astfel cum sunt reglementate de prezenta hotărâre, precum şi cu sistemele informatice ale unor asociaţii profesionale din România, cu acordul şi în condiţiile stabilite de titularul sistemului informatic interconectat, cu respectarea prevederilor legale privind protecţia datelor cu caracter personal”.

Sunt introduse în a doua etapă de vaccinare împotriva coronavirusului persoanele încadrate într-un grad de handicap, persoane imobilizate, persoane imunodeprimate, însoţitorii acestora şi persoanele care locuiesc la acelaşi domiciliu cu acestea, cât şi persoanele fără adăpost.

Mai este introdus în această etapă de vaccinare personalul în activitate din cadrul celorlalte instituţii din sistemul naţional de apărare naţională, ordine publică şi securitate naţională, precum şi executorii judecătoreşti, interpreţii şi traducătorii autorizaţi de Ministerul Justiţiei şi avocaţii înscrişi în tabloul avocaţilor întocmit potrivit Legii nr.51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.

În etapa a doua intră şi personalul navigant român maritim şi fluvial; - personalul român care îşi desfăşoară activitatea pe platforme marine (eoliene, gaz, petrol) - personalul român care îşi desfăşoară activitatea pe unităţi mobile de foraj marin (nave tip FPSO şi nave tip FSU).

Prin hotărârea de Guvern sunt introduse în etapa a doua de vaccinare următoarele categorii de personal:

„(ix) personalul care lucrează în domeniul pompelor funebre, direct implicat în manipularea cadavrelor umane;

(x) personalul din cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului/serviciul public de asistenţă socială care îşi desfăşoară activitatea în relaţie directă cu beneficiarii;

(xi) persoanele care asigură asistenţă medicală şi socială persoanelor prevăzute la pct.(iii) al lit.a);

(xii) personalul din administraţia publică locală;

(xiii) lucrătorii din agricultură şi din industria alimentară de alimente esenţiale;

(xiv) personalul din Administraţia Naţională de Meteorologie (xv) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare de carieră şi reprezentanţelor organizaţiilor internaţionale din România, inclusiv membrii de familie care îi însoţesc, deţinători de cărţi de identitate special emise de Ministerul Afacerilor Externe;

(xvi) personalul civil şi militar care urmează să execute misiuni în afara teritoriului naţional, inclusiv membrii de familie care îi însoţesc la post, anterior plecării în misiune;

(xvii) inspectorii sociali din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi a structurilor subordonate acestora;

(xviii) personalul Curţii de conturi a României şi ai camerelor de conturi judeţene şi a municipiului Bucureşti;

(xix) personalul din cadrul aparatului central şi local al Consiliului Concurenţei;

(xx) sportivii componenţi ai loturilor naţionale sau ai loturilor olimpice, sportivii calificaţi individual la jocurile olimpice precum şi staful tehnic care participă la pregătirea acestor sportivi”, conform sursei citate.

Actul normativ prevede şi modificări legate de etapa a treia de vaccinare în rândul populaţiei generale după cum urmează:

„a) Persoane care îşi desfăşoară activitatea în cadrul unor unităţi, operatori economici cu risc ridicat de infectare al personalului propriu şi al persoanelor deservite, din următoarele domenii de activitate:

i) lucrătorii din Industria extractivă,

ii) lucrătorii din Industria prelucrătoare

iii) lucrătorii din Hoteluri şi restaurante

iv) lucrătorii din domeniul de întreţinere corporală, coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare

v) lucrătorii din domeniul spectacole, activitati culturale şi recreative.

vi) lucrătorii din sistemul financiar, bancar şi din domeniul asigurărilor, cu precădere a celor care au contacte directe cu publicul şi a celor care prestează servicii esenţiale de plăţi, administrare cont şi investiţii şi operează infrastructuri critice naţionale, precum şi personalul critic de suport al acestora;

vii) membrii Uniunii naţionale a notarilor publici

b) populaţia adultă, alte categorii decât cele prevăzute la punctele 1 şi 2 de la litera C;

c) populaţia pediatrică, în funcţie de evoluţia epidemiologică şi de caracteristicile vaccinurilor aprobate pentru utilizarea la persoanele cu vârsta sub 18 ani”, potrivit proiectului de hotărâre.

De asemenea, conform documentului, un centru de vaccinare fix va dispune de unul sau mai multe cabinete de vaccinare cu program adaptat nevoilor. Activitatea din centrul de vaccinare fix/mobil se va organiza în baza unor proceduri de lucru specifice.

„Pentru eficientizarea procesului de vaccinare şi pentru evitarea supraaglomerării sau a sacrificării dozelor de vaccin, procesul de vaccinare se va realiza în baza unei planificări. Se va realiza consemnarea în dovada de vaccinare a datei pentru efectuarea rapelului şi din RENV se va efectua notificarea persoanei vaccinate cu 24 de ore anterior prin SMS şi/sau e-mail. Pentru etapele a II-a şi a III-a, vaccinarea se va organiza prin centre de vaccinare fixe şi mobile, echipe mobile, reţeaua de medicină de familie, centre drive-through. Pentru eficientizarea procesului de vaccinare, evitarea supraaglomerării sau a sacrificării dozelor de vaccin, vaccinarea se va face prin programare electronică, telefonică sau prin intermediul medicului de familie, datele fiind colectate într-o platformă unică”, potrivit sursei menţionate. 

„Pentru etapa a II-a, programările în vederea vaccinării se vor realiza cu respectarea unui raport de 75% persoane din categoria de la lit.a) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C şi respectiv 25% persoane din categoria de la lit.b) al subcapitolul 2, punctul 2 al literei C”, mai indică proiectul de act normativ. 

Un alt proiect de hotărâre care apare ordinea de zi este cel pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucureşti la 23 septembrie 2020 şi la Paris la 16 octombrie 2020, între Guvernul României şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, la Acordul-cadru de împrumut F/P 1579 (2006) dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, semnat la Bucureşti la 7 septembrie 2007 şi la Paris la 25 septembrie 2007.

Alt proiect de hotărâre modifică anexa nr.1 la Hotărârea Guvernului nr. 297/ 2020 privind domeniile şi programele de studii universitare de master acreditate şi numărul maxim de studenţi ce pot fi şcolarizaţi în anul universitar 2020-2021, precum şi pentru modificarea anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului 299/2020 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor şi al specializărilor / programelor de studii universitare şi a structurii instituţiilor de învăţământ superior pentru anul universitar 2020-2021.

De asemenea, printr-un alt proiect de hotărâre vor fi reaprobaţi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Extindere şi modernizare Baza Sportivă nr. 1” de la Universitatea Politehnica din Timişoara.

Pe ordinea de zi figurează şi un memorandum cu tema: Mecanismul pentru elaborarea poziţiei Guvernului României cu privire la Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. 

Un alt memorandum are tema: „Notificare în vederea înlocuirii a doi membri supleanţi din partea Asociaţiei Oraşelor din România (AOR) în cadrul delegaţiei României la Comitetul Regiunilor al Uniunii Europene pentru perioada rămasă din mandatul 2020- 2025”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.