Guvernul a aprobat, joi, regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Muncii, astfel că instituţia va avea noi competenţe în activitatea de control în domeniul relaţiilor de muncă, securităţii şi sănătăţii în muncă.
”Prin reglementarea organizării şi competenţelor Inspecţiei Muncii se are în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuţii de control în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi creşterea calităţii şi eficienţei actului de control”, se arată într-un comunicat de presă al Guvernului.
Prevederile hotărârii au în vedere adaptarea prezentului proiect de act normativ la modificările şi completările aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se află în conexiune; redefinirea atribuţiilor generale şi specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relaţii de muncă, securitate şi sănătate în muncă şi supravegherea pieţei în concordanţă cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuţii reglementate în prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabileşte atribuţiile care ţin punctual de specificul activităţii şi care se reflectă atât în activitatea de control, cât şi în activitatea compartimentelor suport, de specialitate, ale instituţiei.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
De asemenea, actul normativ stabileşte detalierea atribuţiilor inspectorului general de stat şi inspectorilor generali de stat adjuncţi.
”La data intrării în vigoare a hotărârii, se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Inspecţiei Muncii, precum şi pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, publicată în Monitorul Oficial 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare”, precizează sursa citată.
Potrivit Executivului, în prezent, Inspecţia Muncii îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, republicată. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementează domeniul de competenţă al Inspecţiei Muncii, de nivel superior sau de acelaşi nivel, cu care se află în conexiune au determinat necesitatea redefinirii funcţiilor principale ale Inspecţiei Muncii, având în vedere prevederile Convenţiei nr. 81/1947 şi în acord cu triplul rol pe care instituţia îl îndeplineşte.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.