Primarul general, Gabriela Firea, anunţă,duminică, un ”proiect în premieră naţională”, respectiv transformarea a 600 de vehicule vechi ale STB în autobuze cu gaz natural comprimat, cu normă de poluare euro 6, şi troleibuze. Proiectul este estimat la 150 milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

”Proiect în premieră naţională! Un nou pas important pentru combaterea poluării în Capitală. Autobuzele vechi ale STB vor fi transformate în autobuze de tip GNC (gaz natural comprimat) cu normă de poluare Euro 6 sau troleibuze. Primăria Capitalei, prin Societatea de Transport Bucureşti STB SA mai face un pas spre reducerea emisiilor poluante printr-un proiect de modernizare, într-o primă etapă, a unui număr de 600 de vehicule vechi din parcul circulant”, a anunţat, duminică, pe Facebook, Gabriela Firea.

Potrivit acesteia, 500 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 şi Euro 4 vor fi transformate în autobuze propulsate cu gaz natural comprimat (GNC, cu normă de poluare Euro 6), iar 100 - în troleibuze. Restul, de până la 1.000 de autobuze Mercedes Citaro vor fi modernizate într-o etapă ulterioară a proiectului.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.Forum

Potrivit primarului general, vehiculele vor suferi transformări esenţiale, inclusiv prin reamenajarea interioarelor şi dotarea lor cu aer condiţionat şi cu echipamente moderne de comunicaţii.

”Proiectul prevede, de asemenea, construirea a trei staţii de alimentare, în trei autobaze care vor fi modernizate, staţii necesare pentru încărcarea rapidă cu combustibil a autobuzelor. Transformarea în troleibuze a celor 100 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3 va avea loc concomitent cu extinderea reţelei de contact aferente în unele zone deficitare: Gara de Nord, B-dul Ion Ionescu-Siseşti, Berceni etc. Acest proiect pilot, estimat la peste 150 milioane de euro, este coordonat de Primăria Capitalei şi dezvoltat cu sprijinul Ministerului Mediului. Astfel, întreaga flotă STB va ajunge la standarde europene şi se va alinia Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic”, a mai transmis Firea.

Aceasta precizează că, prin aceste proiecte, STB SA urmăreşte ”reducerea gazelor cu efect de seră, o economie substanţială la cheltuielile cu carburant, dar şi prelungirea cu cel puţin şapte ani a duratei de viaţă a autobuzelor vechi, ale căror caroserii sunt în condiţie foarte bună”.

”În acelaşi timp, scad costurile de întreţinere, prin reconstrucţia totală a motoarelor, nemaifiind necesare cheltuieli pentru repararea acestora pentru perioade de 3-5 ani. Totodată, scade şi poluarea fonică produsă de motor cu până la 10 decibeli. Acest demers se adaugă proiectelor realizate de Primăria Capitalei pentru reînnoirea parcului STB”, a mai precizat Firea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.