Daniela Vişoianu, expert în educaţie, a afirmat că avem conversaţie de exmatriculare pentru copiii violenţi, dar nu există o conversaţie de suport pentru copiii care au dificultăţi de integrare, pentru cei care nu reuşesc să îşi facă prieteni, pentru copiii care nu au curaj să ridice mâna şi să răspundă la lecţie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Daniela Vişoianu a declarat luni, la Prima News, că orice copil poate traversa o perioadă în care are cerinţe educaţionale speciale. 
“Orice copil pe perioada şcolarităţii poate la un moment dat să traverseze o perioadă în care are cerinţe educaţionale speciale în sensul în care poate să treacă printr-un eveniment de familie sau prin alte tipuri de trăiri, de simptome care necesită o abordare specială. Avem conversaţia de exmatriculare pentru copiii violenţi, dar nu avem o conversaţie de suport pentru copiii care au dificultăţi de integrare pentru copiii care nu au reţea socială, pentru copiii care nu reuşesc să îşi facă prieteni, pentru copiii care nu au curaj să ridice mâna şi să răspundă şi să iasă la tablă. Ne uităm doar la cei care ies în faţă prin natura violenţei. Un copil care e violent la şcoală, care ajunge să determine un act de violenţă la şcoală există şanse mari să fie violent şi în familie, deci şi familia sa nu ştie cum să procedeze sau există şanse mari să expus la violenţă la familie”, a declarat Daniela Vişoianu.
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Ea a precizat că un copil violent nu devine needucabil. 
“Din toată cercetarea fenomenului de bullying ştim că o persoană care îi hărţuieşte pe ceilalţi de multe ori este ea însăşi victima unui act de hărţuire. Deci pot să apară şi situaţii de genul ăsta. Ce nu se înţelege în această conversaţie este că un copil care este violent nu devine needucabil. Am avut această conservaţie în sistemul de educaţie şi pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale şi diagnostice severe, dizabilităţi semnificative care împiedică şcolarizarea într-o instituţie de învăţământ. S-a pus problema pentru un copil care este la pat, de exemplu, netrasportabil, care nu are funcţii congnitive dezvoltate, dacă i se mai asigură sau nu educaţie. Şi răspunsul este că oricărui copil din România i se asigură educaţie. Conversaţia cu exmatricularea este ultima soluţie, o soluţie extremă, care respectă interesul celorlalţi copii din clasă sau celorlalţi copii din şcoală”, a mai precizat Daniela Vişoianu.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.