Guvernul a adoptat, joi, ordonanţa de urgenţă care prevede majorări salariale cu 10%, în două tranşe, în lunile iunie şi septembrie, pentru angajaţii din domeniile cultură, diplomaţie, oficiile Registrului Comerului, instituţiile din subordinea şi coordonarea Guvernului, ministerelor sau sub controlul Parlamentului, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului Mihai Constantin. El a mai spus că impactul bugetar pentru acest an este estimat la 1,2 miliarde lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

„Încep cu ordonanţa de urgenţă care aduce o majorare salarială cu 10% în două tranşe pentru mai multe categorii de angajaţi din administraţie. Este vorba despre angajaţii din administraţia centrală din domeniile cultură, diplomaţie, din cadrul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi al oficiilor Registrului Comerţului din tribunale, pentru personalul din autorităţile şi instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului, a ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, din cele aflate în coordonarea prim-ministrului, precum şi cele aflate sub controlul Parlamentului”, a afirmat Mihai Constantin, la finalul şedinţei de joi a Executivului.

El a mai spus că această creştere salarială va fi aplicată şi funcţionarilor publici şi personalului contractual  din aparatul de specialitate al primarului din localităţile de până la 20.000 de locuitori.

Evenimente

31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

„„Începând cu luna iunie 2024 se va aplica prima tranşă, o majorare de 5% raportată la nivelul veniturilor aflate în plată, iar a doua tranşă se va aplica începând cu luna septembrie”, a completat Constantin.

Acesta a mai precizat că personalul agenţiilor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti pentru protecţia mediului va beneficia de salarizarea de care beneficiază Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

„Diferenţele salariale se vor aplica tot în tranşe, în lunile iunie şi septembrie, sub principiul general al acestei ordonanţe de echitate şi echivalare, aceeaşi muncă, aceeaşi plată”, a mai declarat purtătorul de cuvânt al Guvernului.

Mihai Constantin a adăugat că ărin acelaşi act normativ este reglementată posibilitatea de a deconta angajaţilor care folosesc în mod obişnuit un echipament cu ecran pe o durată semnificativă a timpului de lucru, achiziţia de dispozitive de corecţie.

„Limita sumei este de 500 lei per persoană. Un exemplu ar fi evident cel am ochelarilor de vedere. Mai fac menţiunea că este o decizie la nivel la european care deschide calea ca angajatorii să poată deconta acest prag maximal de 500 lei per persoană pentru ochelarii de vedere, cum am spus”, a subliniat Constantin.

Tot impactul bugetar pe anul în curs al măsurilor impuse de această ordonanţă este estimat la 1,2 miliarde lei, a conchis el.

Angajaţii Guvernului au protestat din nou, joi, în timp ce Executivul a avut şedinţă în care a adoptat o ordonanţă de urgenţă pentru unele măsuri referitoare la salarizare.

Premierul Marcel Ciolacu a criticat, joi, protestul angajaţilor din aparatul de lucru al Guvernului şi a arătat că „sunt angajaţi care protestează susţinând că muncesc prea mult pentru 1.000 şi ceva de euro pe lună”.

„Cred că atât la Guvern, cât şi la Parlament, putem găsi soluţii pentru structuri de personal mai suple. Din economiile făcute pot fi mărite apoi salariile celor care merită”, le-a transmis şeful Executivului.

El a cerut ministerelor restante să finalizeze reorganizarea până pe 30 iunie, ca să reducă numărul bugetarilor, cum s-a întâmplat în fiecare lună din acest an.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.