ELCEN precizează, după ce a primit sesizări de la bucureşteni că primesc informaţii eronate despre lipsa apei calde, că produce şi livrează fără probleme agent termic în parametrii solicitaţi de Termoenergetica Bucureşti. "Agentul termic produs în centralele ELCEN este livrat la temperatura solicitată până la «gardul» centralelor, de unde este preluat, prin reţeaua primară, de Termoenergetica ce asigură distribuţia şi furnizarea energiei termice", arată reprezentanţii ELCEN.
"ELCEN produce şi livrează fără probleme agent termic în parametrii solicitaţi de C.M. Termoenergetica Bucureşti prin comanda zilnică în conformitate cu prevederile contractuale incluse în Contractul de Vânzare-Cumpărare a Energiei Termice încheiat între cele două entităţi. Agentul termic produs în centralele ELCEN este livrat la temperatura solicitată până la «gardul» centralelor, de unde este preluat, prin reţeaua primară, de Termoenergetica ce asigură distribuţia şi furnizarea energiei termice către mai mult de jumătate de milion de apartamente şi câteva mii de instituţii din Bucureşti", a transmis, luni, ELCEN.
Reprezentanţii ELCEN au spus că, din cauza stării tehnice critice a reţelei de termoficare aflată în subordinea Primăriei Municipiului Bucureşti, se înregistrează pierderi mari pe traseu (aprox. 2000 de tone de apă fierbinte pe oră se scurg în pământ prin ţevile ciuruite din cauza uzurii şi a lipsei de investiţii), astfel încât agentul termic ce ajunge la utilizatorul final nu mai respectă parametrii de presiune şi temperatură optimi, iar calitatea acestuia se modifică, având drept rezultat furnizarea deficitară la consumator. De asemenea, degradarea reţelei a dus şi la amplificarea avariilor şi a întreruperilor în furnizare.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Potrivit sursei citate, ELCEN funcţionează în prezent cu două centrale din cele patru pe care le deţine, după trecerea de la regimul de iarnă la cel de vară, ca în fiecare an, cele două CET-uri preluând fără probleme aria deservită de celelalte două datorită structurii inelare a reţelei.
"Având în vedere că necesarul de energie termică a scăzut considerabil în timp, iar Termoenergetica solicită în prezent debite scăzute (reţeaua veche şi uzată nu permite preluarea unor debite mai mari), funcţionarea cu mai mult de două centrale pe perioada verii ar presupune neasigurarea debitului minim tehnic necesar, supradimensionarea actuală a reţelei de termoficare fiind foarte cunoscută şi fiind una din cauzele problemelor. Funcţionarea tuturor celor patru centrale pe timpul verii ar presupune furnizarea si de căldură pe lângă apă caldă. În mod evident, nu este cazul", au arătat reprezentanţii ELCEN.
Ei au susţinut că lipsa investiţiilor a dus la o criză, cu efecte negative grave asupra întregului sistem de termoficare, iar problema este cu atât mai gravă având în vedere amplificarea pierderilor de agent termic şi a avariilor.
De asemenea, ELCEN a atras atenţia cu privire la urgenţa efectuării lucrărilor de reparaţii în reţeaua de termoficare în vederea pregătirii pentru sezonul rece viitor, "întrucât funcţionarea în condiţiile actuale a sistemului de termoficare conduce la riscul major şi iminent ca oraşul să rămână fără apă caldă şi căldură".
"Facem aceste precizări ca urmare a faptului că locuitorii bucureşteni au depus mai multe sesizări la ELCEN din care reiese că primesc informaţii eronate legate de lipsa agentului termic făcându-se în mod tendenţios conexiunea cu funcţionarea deficitară a CET-urilor, aspect ce poate fi demontat cu uşurinţă. Transmiterea în mod intenţionat a unor informaţii false poate avea drept scop deturnarea atenţiei cetăţeanului şi a opiniei publice în general de la situaţia dezastruoasă a reţelei de termoficare, însă comunicarea onestă şi transparentă este esenţială atunci când este vorba despre asigurarea unui serviciu de interes public cu caracter permanent şi vital pentru viaţa socio-economică. Lipsa de transparenţă conduce la încrederea scăzută a comunităţii în instituţiile publice şi în serviciile pe care acestea le furnizează", au subliniat reprezentanţii ELCEN.
Compania Municipală Termoenergetica Bucureşti a anunţat, luni, în urma remedierii defecţiunii tehnice de la CET Griviţa - aparţinând Primăriei Sectorului 1 -, că au fost începute manevrele necesare pentru reluarea alimentării din această centrală, astfel încât zonele din Sectoarele 1 şi 6 să intre în funcţionare normală.
Reluarea furnizării apei calde la parametrii normali va fi făcută progresiv, într-un interval cuprins între 24 şi 48 de ore.
"Ne cerem scuze clienţilor pentru toată perioada în care au fost afectaţi, însă trebuie să reamintim faptul că instituţia noastră administrează doar reţeaua de termoficare, respectiv transportul, furnizarea şi distribuţia agentului termic pentru apă caldă primit de la CET-uri. În vederea corectei informări a opiniei publice, vă reamintim că pe toată perioada defecţiunii tehnice de la CET Griviţa, alimentarea cu apă caldă s-a făcut din partea de Sud-Vest a oraşului, respectiv din CET VEST şi CET Progresul, deoarece CET Sud şi CET Grozăveşti - aparţinând ELCEN, respectiv Ministerului Economiei - se află în perioada efectuării reviziei", au arătat reprezentanţii Termoenergetica.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.