Directorul Aeroportului Internaţional "Traian Vuia" din Timişoara, Dan Idolu, caracterizează situaţia instituţiei ca fiind "dezastruoasă" pe fondul crizei provocate de pandemia de COVID-19. Idolu spune că 94 la sută din personal este în şomaj tehnic şi deja există un plan de restructurare, iar traficul aerian a scăzut cu 99 la sută.
"Noi am funcţionat ca o societate comercială pe acţiuni, pe principii economice şi neavând venituri, începând din 20 martie, sau 90 la sută s-au redus veniturile, este evident că este o situaţie dezastruoasă”, a declarat Dan Idolu, marţi, presei.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Potrivit directorului Aeroportului din Timişoara, traficul aerian a scăzut cu 99 la sută în această perioadă.
"Traficul a scăzut undeva la 99 la sută, veniturile 91,2 la sută, în funcţie de lună, începând cu luna martie, unde am avut 67 la sută scăderea veniturilor, a urmat aprilie şi mai dezastru, care continuă şi în această perioadă din luna iunie. Chiar dacă s-a deschis, de exemplu, traficul din 18 mai până în 31 mai, să luăm ca exemplu cursele Timişoara - Bucureşti, compania Tarom efectuează aceste curse, dacă anul trecut erau undeva la 2.000 de pasageri pe zi pe curse interne, acum media este de 84 de pasageri. Chiar dacă se deschid cursele, inerţia este foarte mare şi concluzia nu poate fi decât că perspective imediate de mai bine nu există. Tocmai de aceea este foarte important să nu mai existe restricţii de trafic. Este important să urmăreşti persoana vulnerabilă, nu avionul, ca să fim şi noi în rândul ţărilor vecine nouă, cum ar fi Bulgaria, Serbia, Ungaria, în care de pe aeroporturile Sofia, Belgrad şi Budapesta se operează. Şi acum, cetăţenii români merg la Budapesta, zboară, vin rutier acasă, deci nu cred că e o metodă de a închide Aeroportul Timişoara, de a restricţiona zborurile, benefică din punct de vedere sanitar”, a susţinut Idolu.
Directorul de la Aeroportul Timişoara a afirmat că 94 la sută din personal se află în şomaj tehnic, dar că cele mai mari probleme financiare abia de acum înainte vor veni.
"La ora actuală 93-94 la sută din personal este în şomaj tehnic, am suspendat toate contractele de servicii, de lucrări, mai puţin cele de investiţii, mai ales cele din fonduri europene şi am păstrat o oarecare lichiditate financiară astfel încât să supravieţuim până la 30 iunie. Aşa am programat şi am reuşit. După 1 iulie nu ştiu ce va fi. (...) Deci problemele financiare acute se vor manifesta în lunile iulie, august, septembrie. Suntem ca orice societate comercială care nu are venituri, chiar dacă a redus cheltuielile să supravieţuim 4 luni cât nu am încasat, chiar dacă am făcut aceste eforturi, nu înseamnă că sunt o soluţie pentru moment. Soluţia aceasta a fost de a supravieţui până în 30 iunie, după 1 iulie nu mai ştiu”, a mai precizat Idolu.
Dan Idolu a făcut deja şi un plan de restructurare de personal.
"Am făcut şi un plan de restructurare de personal, dar moderat. Este o măsură care iarăşi nu a fost explicitată sută la sută şi avem temeri, aceea a subvenţionării şomajului tehnic care a funcţionat bine până acum, cel puţin AJOFM-ul local a rambursat banii foarte repede, dar nu ştim dacă de la 1 iunie se subvenţionează şomajul tehnic fie 41,5%, dar e aberant să chemăm oameni la lucru să beneficieze societatea de 41,5% dacă nu au de lucru. Aceste reglementări trebuie să fie foarte clare sau precise”, a mai declarat Idolu.
Urmărește-ne și pe Google News
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.