O defecţiune a bazei de date NSIS, gestionată de către Centrul Naţional Sistemul Informatic Schengen, a întârziat, joi, verificarea pasagerilor pe Aeroportul Henri Coandă chiar la orele de vârf, producându-se aglomeraţie. Timpii de control au crescut de la câteva secunde la câteva zeci de secunde, chiar în intervalul în care erau programate 31 de zboruri. Reprezentanţii aeroportului şi cei ai Poliţiei de Frontieră anunţă că defecţiunea a fost remediată, fără ca aeronavele să plece cu întârziere.
”În dimineaţa zilei de joi, 18 iulie 2019, la Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, sistemul informatic utilizat de Poliţia de Frontieră, respectiv baza de date NSIS gestionată de către Centrul Naţional Sistemul Informatic Schengen, a funcţionat cu dificultate, fapt ce a generat aglomerarea zonei aferente Controlului Paşapoartelor, precum şi a zonelor adiacente. Menţionăm faptul că sistemul informatic gestionat de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a funcţionat normal şi nu s-au înregistrat disfuncţionalităţi”, a transmis, joi, CNAB.
La rândul lor, reprezentanţii Poliţiei de Frontieră au precizat că timpul de răspuns la verificări a fost întârziat. Verificarea fiecărui pasager s-a făcut ân câteva zeci de secunde, deşi în mod normal se face în 5 – 10 secunde.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
În intervalul în care s-au semnalat probleme au fost planificate la decolare 31 de curse aeriene în regim internaţional, fiind considerată perioadă de vârf. Au fost făcute formalităţile de frontieră pentru 5.539 pasageri, cetăţeni români şi străini.
”Problema a fost remediată, în prezent baza de date funcţionând în parametri normali. Menţionăm că pe sensul de ieşire din ţară, au fost deschise pentru formalităţile de frontieră 12 tonete de control pe care erau planificaţi 24 de poliţişti de frontieră”, a precizat Poliţia de Frontieră.
Reprezentanţii CNAB au menţionat că aeronavele au plecat la orele stabilite, fără a se înregistra întârzieri.
De asemenea, CNAB recomandă pasagerilor să rezerve suficient timp în vederea parcurgerii tuturor formalităţilor premergătoare zborului (check-in, control securitate, control trecere frontieră, control vamal), mai ales având în vedere că înperioada concediilor traficul de pasageri este în creştere şi se înregistrează aglomerări în aeroporturi la nivel global.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.