Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, spune că firma care se ocupă de reabilitarea liniei ferate Curtici - Simeria nu şi-a plătit subcontractorii români, în condiţiile în care a încasat avansul pentru lucrări. "Le-am spus foarte clar constructorilor, au tot spriijinul meu (...), dar dacă nu plătesc firmele româneşti atunci vor avea o problemă ca şi cum nu-şi execută contractul la timp. Pentru că nu poţi să-ţi baţi joc de firmele româneşti în condiţiile în care tu lucrezi în România", afirmă Cuc.
Ministrul Răzvan Cuc şi reprezentanţi ai CFR SA au verificat, vineri, stadiul lucrărilor la obiectivul de investiţii "Reabilitarea liniei C.F. Frontieră – Curtici – Simeria, Tronsonul 2: km 614 – Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada – Simeria".
Cuc le-a declarat jurnaliştilor că există o problemă pe care o va discuta foarte serios cu constructorul, chiar dacă lucrările sunt în grafic, iar calitatea acestora este bună.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
"Ei au o foarte mare problemă vis-a-vis de cel de-al treilea aspect, şi anume plata subcontractorilor români. Am fost contactat de foarte mulţi subcontractori, sunt foarte multe firme care nu sunt plătite, deci firma care lucrează pe acest lot, şi 2A şi 2B, au luat în 2017 avansul de peste 100 de milioane de euro de la CFR. O să solicit să am o întâlnire şi cu subcontractorii nedeclaraţi, pentru că ei lucrează şi cu subcontractori nedeclaraţi, şi să văd şi eu care sunt motivele întârzierilor la plată a acestor facturi. Pentru că firmele care m-au contactat sunt disperate efectiv fiindcă intră în incapacitate de plată, deci cât timp lucrează şi au facturi de 3 milioane, 4 milioane, neplătite de trei-patru luni în condiţiile în care ei şi-au luat avansul, atunci vom avea o problemă", a afirmat Cuc.
El a adăugat că nu se poate ca firma constructoare să îşi bată joc de subcontractorii români.
"Le-am spus foarte clar constructorilor, au tot spriijinul meu, aşa cum au spus îi ajută foarte mult beneficiarul, dar dacă nu plătesc firmele româneşti atunci vor avea o problemă ca şi cum nu-şi execută contractul la timp. Pentru că nu poţi să-ţi baţi joc de firmele româneşti în condiţiile în care tu lucrezi în România, n-ai venit cu utilaje în România şi apelezi la utilajele firmelor din România, şi să treacă luni de zile în care o firmă să aibă foarte mult de plată, milioane, şi să fie plătit doar cu 500.000, în condiţiile în care el are probleme şi nu-şi poate desfăşura activitatea, să-şi plătească contribuţiile la stat, să-şi plătească angajaţii, să plătească leasingul la utilaje. Sper să aibă dânşii o soluţie pentru că noi le-am dat tot ce a fost nevoie, şi aici mă refer la bani. Firma Astaldi este o firmă care are foarte multe lucrări în România (...) dacă nu îşi vor plăti subcontractorii (...) atunci vă spun că voi lua nişte măsuri foarte drastice vis-a-vis de aceşti constructori. Nu este problema mea ce fac cu banii, problema mea este să îşi facă lucrările la timp şi să plătească subcontractorii români. Dacă nu fac lucrurile astea, au o problemă cu mine", a susţinut Cuc.
El a afirmat că subcontractorii i-au spus că nu au fost lăsaţi să meargă pe şantier pentru a se întâlni, dar va merge el la ei să discute.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.