Primăria Capitalei va delimita de traficul auto cei aproape 9 kilometri ai liniei de tramvai 21, pe modelul liniei tramvaiului 41, urmând să investească aproape 4 milioane de lei în montarea unui gard de oţel, potrivit unui proiect de hotărâre care a fost aprobat, luni, în şedinţa extraordinară a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Proiectul de hotărâre privind montarea de garduri de-a lungul liniei tramvaiului 21 a fost aprobat în şedinţa extraordinară de luni a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, primind 42 de voturi "pentru”, trei abţineri şi un vot "împotrivă”.
"Circulaţia tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Şos. Colentina, Calea Moşilor între bucla de întoarcere Helitube şi B-dul Carol) este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvenţă de circulaţie constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulaţiei rutiere cotribuie la creşterea vitezei de exploatare a tramvaielor şi o frecvenţă mai bună de circulaţia a acestora, ceea ce este în beneficiul cetăţenilor”, se arată în expunerea de motive a proiectului de hotărâre, semnat de primarul Capitalei, Gabriela Firea.
5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Separarea traficului auto de linia de tramvai va fi făcută prin montarea unor panouri de gard confecţionate din ţeavă de oţel cu diametrul de 51x3.5 milimetri. Gardul va fi montat pe lungimea de aproape 9 kilometri a liniei de tramvai, excepţie făcând intersecţiile, zonele de acces şi zona peroanelor. Înălţimea gardului va fi de aproape un metru de la nivelul superior al şinei.
Municipalitatea arată că separarea liniei de tramvai de restul traficului duce la creşterea medie a vitezei, precum şi a capacităţii de transport cu aproape 18 la sută mai mult decât în prezent. De asemenea, se poate obţine şi o reducere a numărului de tramvaie care circulă pe acest traseu, de la 18 la 15.
Primăria Capitalei se aşteaptă ca numărul de călători să crească cu aproape 700 pe oră şi sens, iar venitul suplimentar să fie de 327,60 de lei.
"Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terţi participanţi la trafic şi pietoni care nu vor mai avea acces la intersecţia cu calea de rulare a tramvaielor, decât prin locuri prestabilite”, mai scrie în proiect.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 3.950.112 de lei, cu TVA.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.