Gabi Bartic, CEO BRIO, a afirmat că este o presiune pe care societatea românească o pune pe note foarte mari ale copiilor şi a precizat că există disperarea de a pune tuturor nota zece pentru că toţi copiii sunt buni. Ea a menţionat că dacă sistemul de evaluare ar testa inclusiv competenţe superioare, atunci nu am mai avea sute de elevi cu zece, iar departajarea ar fi făcută mai corect.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email
Gabi Bartic a declarat luni, la Prima News, că în ani speciali subiectele care sunt date copiilor la evaluările naţionale sunt mai simple. 
“Depinde foarte mult de felul în care sunt concepute şi formulate subiectele şi aici noi avem o problemă. Problema asta este că în anii ăştia speciali dăm mai simplu copiilor ca să nu îi bulversăm şi mai tare. Dând mai simplu, avem această problemă că foarte mulţi copii iau 10 şi e foarte greu să departajezi între 10 şi 10. Toţi copiii vor avea 10. Avem această problemă că noi nu reuşim să ne rupem de câteva lucruri. Este o presiune pe care o facem noi ca societate pe note foarte mari ale copiilor, pe rezultate foarte bune, să ştie tot. În realitate, niciun copil nu ştie tot, nu are cum să ştie tot. Sau în toate subtilităţile acelui tot. Dar noi avem disperarea asta să le punem tuturor 10 şi că toţi copiii sunt buni. Lucru care este corect până la un punct. Până la punctul în care noi trebuie să distingem între 10 şi 10 pentru a da locuri la licee acestor copii”, a declarat Gabi Bartic.
Evenimente

5 noiembrie - Gala Profit - Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Ea a precizat că dacă sistemul de evaluare ar testa inclusiv competenţe superioare, atunci nu ar mai fi sute de elevi care ar lua nota 10. 
“Dacă sistemul de evaluare ar testa inclusiv competenţe superioare, sigur şi la nivel inferior şi la nivel mediu, dar inclusiv competenţă superioară, nu am mai avea sute, mii de copii care ar lua 10. Am avea foarte puţini copii care ar lua 10, dar am putea să îi împărţim mai corect şi mai just pe o scară de la unu la zece, că aşa ne permite sistemul nostru de educaţie, astfel încât departajarea asta să fie pe ştiinţă şi nu pe faptul că sunt 20% dintre ei foarte buni şi după aia unde ajung ei nu ne mai interesează. Că, de fapt, asta se întâmplă. Cu copiii ăştia din top, noi spunem că nu facem şcoală pentru cei din zona de jos a clasamentului, dar noi nu facem departajare corectă nici pentru cei de la zona de sus a clasamentului”, a explicat Gabi Bartic.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.