Primăria localităţii Popeşti-Lerodeni a amplasat, la un an de la inaugurarea Pasarelei Pietonale Popeşti-Leordeni - staţia de metrou Berceni, un totem cu 10 nume ale celor implicaţi în realizarea construcţiei, primul fiind numele primarului PSD al localităţii, Petre Iacob, urmat de cel al primarului Sectorului 4, şi de cele ale directorului direcţiei Patrimoniu din PMB, şefului de cabinet al primarului Sectorului 4, secretarului general al primăriei de sector, directorului general Metrorex, directorului de proiectare şi arhitectului Metrou SA, propietarului terenului donat pentru realizarea proiectului, ultimul pe listă fiind city-managerul din Popeşti Leordeni. City managerul a precizat pentru News.ro că, deşi toate aceste persoane au fost plătite pentru implicarea în realizarea pasarelei, acestea nu erau obligate să dea curs proiectului şi este o formă de a le mulţumi. De asemenea, a afirmat că totemul va avea şi un soclu şi că face parte dintr-un pachet de servicii mai mare, care include şi un logo al oraşului, precum şi o hologramă care va fi instalată într-un parc din oraş, fără a menţiona însă costul total. Reacţiile localnicilor la postarea prin care primarul anunţă amplasarea totemului sunt fie de felicitare, fie ironice. "Adică vă faceţi singuri statuie că v-aţi făcut treaba?", afirmă un utilizator.
Amplasată pe trei terenuri, dintre care două aparţinând domeniului public al Sectorului 4 şi oraşului Popeşti-Leordeni, iar altul, aflat în administrarea Metrorex S.A., pasarela Popeşti Vest are o suprafaţă construită de 192 mp şi un regim de înălţime de P+2E. Compusă din 3 părţi principale, însemnând două turnuri verticale de circulaţie, (unul construit în Sectorul 4, iar celălalt în Popeşti-Leordeni) şi un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, pasarela este realizată dintr-o structură metalică, cu faţade longitudinale din panouri vitrate mari din tâmplărie tip perete cortină, cu geam duplex securizat.
Totodată, zona centrală a construcţiei este susţinută de doi stâlpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistenţa structurii, s-au executat piloţi foraţi la o adâncime de 14 metri.
Mai mult, structura este prevăzută cu o serie de elemente speciale la interior: balustradă metalică, semnalistică destinată transportului de biciclete, benzi ceramice de direcţionare a persoanelor cu deficienţe de vedere, suprafeţe şi pardoseli anti-derapante, necesare pentru siguranţa pietonilor, al căror acces pe pasarelă se va face pe la parterul celor două turnuri, dotate cu scări şi lifturi. Valoarea investiţiei este de 7 milioane de lei cu TVA.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.